Siemens: újszerű repülőtéri check-in
Kovács Attila, 2006. szeptember 1. 18:48
Mobiltelefonról bejelentkezik („becsekkel”) és ülőhelyet foglal, beszálláskor ujjlenyomatával azonosítja magát, ezáltal a jövőben gyorsabban és biztonságosabban jut a légi utas a repülőgép fedélzetére a Siemens IT-szolgáltató ágazata, a Siemens Business Services (SBS) által kidolgozott megoldás révén. Ez feleslegessé teszi a hagyományos, mágnescsíkos beszállókártyát. A megoldást a szeptember 6-8. között Pekingben tartandó Interairport China rendezvényen mutatja be az SBS.
Egyre több országban kötelező, hogy a légi utas a beszálló kapunál igazolja személyazonosságát. Az SBS megoldása a mobiltelefonos bejelentkezés és az ujjlenyomatos azonosítás kombinációjával lehetőséget kínál a légitársaságok számára, hogy a biztonság és a kényelem iránti növekvő igényeket egyaránt kielégíthessék. A megoldással, melyben központi szerepet játszik az utas ujja, az üzleti illetve a gyakori utazók értékes időt takaríthatnak meg a bejelentkezéskor és a beszálláskor. Csak egyszer kell ugyanis valamely légtársaság irodájában vagy a repülőtéren ujjlenyomatot vetetnie, és az így keletkező biometrikus adatok egy adatbázisba kerülnek. A bejelentkezéshez csak egy fürgén billentyűző hüvelykujjra és az internetes alkalmazásba való bejelentkezésre van szüksége, és máris letöltheti mobiltelefonjára a megfelelő programot.
Miután a készülékéről (lehet PDA is) csatlakozott a légitársaság helyfoglalási rendszeréhez, az utas megadja a járatszámot és a kívánt ülőhelyet. Ezután másodperceken belül megjelenik kijelzőjén egy vonalkód, mint elektronikus beszállókártya, melyben kódolva ujjlenyomat-információja is benne van. Beszálláskor egy szkenner elé kell tartania készüléke kijelzőjét, ujját pedig egy olvasó készülékre helyeznie, hogy egyértelműen azonosítsa magát. (Olyan repülőtereken, ahol még nincs a kijelző tartalmát olvasó szkenner, ujjlenyomatának vonalkódját hagyományos beszálló kártyára nyomtatják). A hagyományos, hosszadalmas útlevél-ellenőrzés így elmarad.
A megoldás kifejlesztéséhez felhasználták a Siemens Austria PSE nevű leányvállalatának ID-Center-Platform-ját. A mobiltelefonos „becsekkelés” és az ujjlenyomatos azonosítás egymástól függetlenül is használható.
Miután a készülékéről (lehet PDA is) csatlakozott a légitársaság helyfoglalási rendszeréhez, az utas megadja a járatszámot és a kívánt ülőhelyet. Ezután másodperceken belül megjelenik kijelzőjén egy vonalkód, mint elektronikus beszállókártya, melyben kódolva ujjlenyomat-információja is benne van. Beszálláskor egy szkenner elé kell tartania készüléke kijelzőjét, ujját pedig egy olvasó készülékre helyeznie, hogy egyértelműen azonosítsa magát. (Olyan repülőtereken, ahol még nincs a kijelző tartalmát olvasó szkenner, ujjlenyomatának vonalkódját hagyományos beszálló kártyára nyomtatják). A hagyományos, hosszadalmas útlevél-ellenőrzés így elmarad.
A megoldás kifejlesztéséhez felhasználták a Siemens Austria PSE nevű leányvállalatának ID-Center-Platform-ját. A mobiltelefonos „becsekkelés” és az ujjlenyomatos azonosítás egymástól függetlenül is használható.
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu Siemens tábla PC-k a Wizz Air pilótafülkéiben
- Peter Löscher a Siemens új elnök-vezérigazgatója
- A Siemens biometrikus infrastruktúrát telepít és működtet a cseh útlevelekhez
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- A korrupciós botrány nyomán távozik a Siemens főnöke
- RFID a műtőben, MR-felvételek mozgó paciensekről
- Siemens: 100 Gb/s-os Ethernet átvitel; otthoni optikai szélessáv
- Lezárult a Siemens Zrt. átalakulása
- Surpass hiT 7300 DWDM rendszer Lengyelországban