Számok helyett nevet kapnak a Nokia mobilok
Milkovits Gábor, 2006. szeptember 7. 20:19
Mondhatnánk, hogy a példa ragadós: a divatot a Motorola kezdte, és RAZR ultravékony mobiljaival azóta gyakorlatilag külön márkanevet kreált, de megemlíthetők az LG szintén sikeres „csokoládé” modelljei is. Keith Pardy, a Nokia marketingfőnöke konkrét elnevezéseket egyelőre nem közölt, csupán megindokolta a döntést. Elmondta, hogy a fogyasztók számára a semmitmondó számoknál fontosabbak a jobban megjegyezhető, és általában valamilyen jelentést hordozó nevek (a „razor” szóval azonos módon ejtendő RAZR így például borotvát jelent, ami nyilvánvalóan a készülék vékony voltára utal). A finn mobilóriás azért már kísérletezett nevekkel: tavaly „L’Amour” elnevezés alatt dobta piacra első divattelefonjait, a termékcsalád pedig a héten bővült három új modellel, a 7390-essel, a 7373-assal, és a 7360-assal.
A számokról nevekre történő váltás mellett Pardy azt is megemlítette, hogy fejlesztéseket terveznek a RAZR-hoz, vagy a Samsung ultravékony modelljeihez hasonló készülékek terén. Elismerte, hogy némileg elmaradtak ezen a területen, ami nem az első olyan eset, amikor a Nokia későn követi a divatot. 2004-2005 folyamán komoly piacvesztést és pénzügyi nehézségeket okozott a vállalatnak, hogy sokáig hiányoztak kínálatából a széthajtható kivitelű, multimédiás mobiltelefonok.
A számokról nevekre történő váltás mellett Pardy azt is megemlítette, hogy fejlesztéseket terveznek a RAZR-hoz, vagy a Samsung ultravékony modelljeihez hasonló készülékek terén. Elismerte, hogy némileg elmaradtak ezen a területen, ami nem az első olyan eset, amikor a Nokia későn követi a divatot. 2004-2005 folyamán komoly piacvesztést és pénzügyi nehézségeket okozott a vállalatnak, hogy sokáig hiányoztak kínálatából a széthajtható kivitelű, multimédiás mobiltelefonok.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Három új Nokia telefon
- Vihart és villámot előre jelző mobil
- Klasszikus mobiltelefon a Nokiától
- Origami telefon a Nokiától
- Két újabb N-szériás Nokia mobil
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- Hét új mobilkészüléket mutatott be a Nokia