Az emberi tényező szerepe az internetes fenyegetések elleni küzdelemben
forrás Prim Online, 2006. október 5. 12:12
Mára már mindennapi életünk részévé vált az a folyamatos küzdelem, amelyet az egyre növekvő rosszindulatú fenyegetések elleni védekezés jelent. A felelősség megoszlik a biztonsági megoldások szolgáltatói és a felhasználók között. A megfelelő technológiai megoldás használata csak bizonyos fokig képes védelmet biztosítani, a küzdelem sikeréhez a felhasználók aktív, folyamatos odafigyelésére is szükség van.
„A technológiában csak egy bizonyos mértékig bízhatunk” - mondta Jamz Yaneza, a Trend Micro vezető fenyegetéselemzője. „A felhasználók sajnos még ma sem tudják felmérni, hogy valójában milyen veszélyekkel járhat, ha felelőtlen online tevékenységet folytatnak. A legtöbben nyugodt szívvel kattintanak rá gyanús mellékletekre, amelyek látszólag ismerősöktől, családtagoktól érkeztek” - tette hozzá Yaneza.
A Trend Micro kimutatta, hogy habár a globális fertőzések száma csökkent az utóbbi öt évben, a rosszindulatú kódok támadásai továbbra is komoly veszélyforrást jelentenek, amelyek elmulasztott üzleti lehetőségeket, valamint idő- és erőforrásbeli veszteségeket is okozhatnak. A rosszindulatú kódok szerzői egyre kifinomultabb módszerekkel támadnak, és amíg korábban a kétes hírnévre vágyó amatőrök adatok törlése céljából írtak férgeket és vírusokat, addig manapság a támadókat kizárólag a pénzszerzés motiválja.
Hogyan lehet mégis megóvni a vállalati és az otthoni rendszereket a rosszindulatú támadásoktól?
Jamz Yaneza, a Trend Micro vezető fenyegetéselemzője szerint:
- odafigyeléssel,
- megfelelő tájékoztatással
- és innovatív megoldásokkal.
„A külső és belső veszélyek rákényszerítik a vállalatokat és az egyéni felhasználókat, hogy folyamatosan foglalkozzanak informatikai rendszerük biztonságával. A vállalat méretétől függetlenül fontos, hogy biztonsági és e-mail üzenetek szűrésére vonatkozó házirendekkel rendelkezzenek. A rendszer biztonsága nem egyszerűen technológiai kérdés” - magyarázta Yaneza.
Noha a rosszindulatú kódok támadása ellen védő frissítések, javítások, az egyre több felügyelt szolgáltatás, valamint egy biztonsági protokollokból és házirendekből összekevert megoldás mindenki számára kihívást jelent, aki napi munkájához technológiai eszközöket használ, mégis van megoldás.
A megoldás: a kölcsönös felelősség
„A szállítóknak közvetlenül kell felkeresniük a végfelhasználókat, és rendszeresen megfelelő módon tájékoztatniuk kell őket a biztonságos böngészésről. Vállalati környezetben fontos - a házirendek betartása mellett -, hogy a vállalat informatikai biztonsági szakemberei az alkalmazottakat rendszeresen tájékoztassák a legújabb biztonsági fenyegetésekről és az ellenük való védekezés módszereiről. A fenyegetések elleni védekezés egy folyamatos küzdelem, melyben mindenkinek részt kell vállalnia a vállalat biztonságának érdekében” - tette hozzá Yaneza.
A Trend Micro kimutatta, hogy habár a globális fertőzések száma csökkent az utóbbi öt évben, a rosszindulatú kódok támadásai továbbra is komoly veszélyforrást jelentenek, amelyek elmulasztott üzleti lehetőségeket, valamint idő- és erőforrásbeli veszteségeket is okozhatnak. A rosszindulatú kódok szerzői egyre kifinomultabb módszerekkel támadnak, és amíg korábban a kétes hírnévre vágyó amatőrök adatok törlése céljából írtak férgeket és vírusokat, addig manapság a támadókat kizárólag a pénzszerzés motiválja.
Hogyan lehet mégis megóvni a vállalati és az otthoni rendszereket a rosszindulatú támadásoktól?
Jamz Yaneza, a Trend Micro vezető fenyegetéselemzője szerint:
- odafigyeléssel,
- megfelelő tájékoztatással
- és innovatív megoldásokkal.
„A külső és belső veszélyek rákényszerítik a vállalatokat és az egyéni felhasználókat, hogy folyamatosan foglalkozzanak informatikai rendszerük biztonságával. A vállalat méretétől függetlenül fontos, hogy biztonsági és e-mail üzenetek szűrésére vonatkozó házirendekkel rendelkezzenek. A rendszer biztonsága nem egyszerűen technológiai kérdés” - magyarázta Yaneza.
Noha a rosszindulatú kódok támadása ellen védő frissítések, javítások, az egyre több felügyelt szolgáltatás, valamint egy biztonsági protokollokból és házirendekből összekevert megoldás mindenki számára kihívást jelent, aki napi munkájához technológiai eszközöket használ, mégis van megoldás.
A megoldás: a kölcsönös felelősség
„A szállítóknak közvetlenül kell felkeresniük a végfelhasználókat, és rendszeresen megfelelő módon tájékoztatniuk kell őket a biztonságos böngészésről. Vállalati környezetben fontos - a házirendek betartása mellett -, hogy a vállalat informatikai biztonsági szakemberei az alkalmazottakat rendszeresen tájékoztassák a legújabb biztonsági fenyegetésekről és az ellenük való védekezés módszereiről. A fenyegetések elleni védekezés egy folyamatos küzdelem, melyben mindenkinek részt kell vállalnia a vállalat biztonságának érdekében” - tette hozzá Yaneza.
Kapcsolódó cikkek
- A Trend Micro szerint 2007 a webes fenyegetések éve lesz
- RoBOTok blokkolják a konkurencia fizetett hirdetéseit
- Naprakész biztonsági web-blog átlagfelhasználóknak is
- A crimeware-ek három arca
- Létezhet-e az internet spamek nélkül?
- Népszerű a Trend Micro automatikus védelmi megoldása a KKV-k körében
- Trend Micro: ServerProtect for Linux legújabb verzió
- Továbbra is a Trend Micro biztosítja az MSN Hotmail védelmét
- Vírus rabolt bizalmas Trend Micro cégadatokat
- Trend Micro: automatikus védelmi megoldás a KKV-k számára