A Sony második negyedéve: nagy visszaesés a tápegységek miatt
A bevétel 1,854 billió jen, 8,3 százalékkal haladta meg az egy évvel azelőtti 1,712 billiót. Ezt 4,3 százalékponttal segítette a jen leértékelődése. Az első üzleti negyedév után egész évre körülbelül 30 százalékkal növelték a vállalati előrejelzést: 130 milliárd jenes adózott eredményre és 8,23 billió jenes forgalomra számítottak. Most megtartották a bevételi előrejelzést, de az adózott eredményre szóló várakozást 80 milliárd jenre csökkentették.
A Sony 32,29 milliárd jenes adózott eredményt ért el az üzleti éve júniussal zárult első negyedében.
Egy évvel korábban 7,26 milliárdos vesztesége volt adó után. A fordulatot a síkképernyős tévék, a személyi számítógépek és a digitális kamerák gyorsan növekvő értékesítésének és a kedvező valutaárfolyamoknak tulajdonították. Az előző üzleti év utolsó negyedében a csoport még a veszteségét növelte, habár az egész évet sikerült többlettel zárni.
A júniussal zárult negyedévben az üzemi eredmény 27,05 milliárd jen volt az egy évvel korábbi, 6,58 milliárdos hiány helyett. A bevétel, 1,744 billió jen, 11,2 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbi 1,568 billiót, az elektronikus cikkek értékesítése 14 százalékkal nőtt. A játékrészleg veszteséges maradt a fejlesztési költségek miatt, csakúgy, mint a filmipari részleg.
Kapcsolódó cikkek
- Sony: vártnál nagyobb veszteség, pozitív kilátások
- Visszavonul a PlayStation atyja
- Kereszt-licencelési megállapodás zárja le a Sony-Kodak pert
- Indulhat a Sony tv-beruházása Nyitrán - a Samsung is érdeklődik
- 62 százalékkal csökkentette profit-előrejelzését a Sony
- A Sony televízió-gyárat létesít Szlovákiában
- Az EU Elsőfokú Bíróság semmissé nyilvánította a Sony BMG egyesülést
- Tovább nőtt a Sony adózott vesztesége, megugrott az üzemi eredmény
- 24,5 százalékkal csökkent a Sony nyeresége
- Meghosszabbítja együttműködését az IBM, a Toshiba és a Sony
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.