Számítógépgüzü az űrben
Az 58 éves milliárdos várhatóan 2007 március 9-én indul útra egy orosz Szojuz űrhajó fedélzetén a kazahsztáni Bajkonurból, a nemzetközi űrállomás 15. legénységének kíséretében. A 20-25 millió dolláros kiruccanást az amerikai "Space Adventures" ügynökség szervezte meg.
A kirándulás forgatókönyve a következő: a felbocsátás és a légkör elhagyásának 9 percig tartó lélegzetelállító száguldása után 2 nap alatt érik el a nemzetközi űrállomást. Utána 8 nap következik a nemzetközi űrállomás fedélzetén. Az űrállomás ennyi idő alatt 6,5 millió km-t megtéve 160-szor kerüli meg a Földet. Ezután következik a hazaút, ami a nemzetközi űrállomás 14. személyzetének kíséretében mindössze 2 órát vesz igénybe.
Charles Simonyi ki szeretné elégíteni mérnöki kíváncsiságát: szeretné megérteni, hogyan működik és mitől biztonságos a Szojuz űrhajó bonyolult rendszere. Három konkrétabb célt is kitűzött maga számára: szeretné előmozdítani a polgári űrrepülést, segíteni az űrállomás továbbfejlesztését és szeretné a fiatalok figyelmét az űr-tudományok felé fordítani.
A www.charlesinspace.com világhálós honlapon egyelőre a kiképzés képei láthatók (megtudható például, hogy hogyan kell használni az űr-WC-t), és kérdéseket is fel lehet tenni. Később itt szándékozik közrebocsátani az űrutazásról szóló internetes naplóját is.
Dr. Simonyi egyik terve, hogy könyvtárat alapít a nemzetközi űrállomáson. Két kötetet készül fennhagyni maga után, az egyik Robert Henlein tudományos fantasztikus regénye, "A Hold kíméletlen szerető" ("The Moon is a Harsh Mistress") a másik Goethe Faustja.
Az elkövetkező öt hónap kiképzéssel telik az oroszországi Csillagvárosban, a Jurij Gagarin Űrhajóskiképző Központban, és a kazahsztáni Bajkonurban. Az űrutazásnak nagyon szigorú fizikai és egészségügyi feltételei is vannak. Az előző űrturistákhoz képest Dr. Simonyi nem számít teljesen képzetlennek. Pilóta jogosítványa van például lökhajtásos repülőgépre és helikopterre, és 2000 óránál több repülési idő van a háta mögött - olvasható a brit közszolgálati rádió és tévétársaság honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- Charles Simonyi Budapesten
- Háromdimenziós világháló: az űrben terjeszkedik az internet
- Sikeres rekordkísérlet a Puskás Tivadar Távközlési Technikumból
- Kötélpálya műholdaknak
- Francia UFO-archívum a neten
- Titkos francia ufóakták a neten
- Teljes sikernek könyvelte el az ESA a SMART-1 becsapódását a Holdba
- Az Űrkutatási Tudományos Tanács 100. ülése
- A Google beszáll az űrkutatásba
- Új csillagászati hírportál
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.