NHH: Ne gátolják a nagy szolgáltatók a kisebbek piacra lépését!
A nagyobb kábeltelevíziós szolgáltatók hálózatain nyújtott hangszolgáltatás az elmúlt években nagy mértékben hozzájárult a vezetékes telefonálás költségeinek csökkenéséhez – egyben a lakossági piacon a verseny kialakulásához. A kisebb cégek belépése a piacra jelentősen növelheti a versenyt, mivel közel megkétszerezné azon háztartások számát, amelyek a vezetékes szolgáltató mellett a kábelszolgáltató hálózatán keresztül is igénybe vehetik a hangszolgáltatást.
A jelentős piaci erejű szolgáltatók a harmadik (tranzit) szolgáltatón keresztüli összekapcsolás megtagadásával az érintett kisebb kábeltelevíziós szolgáltatók számára gyakorlatilag lehetetlenné teszik a piacra lépést, és egyben gátolják a magyarországi hírközlési verseny kiteljesedését, illetve a fogyasztói és iparági érdekek érvényesülését is.
Az NHH Tanácsának közleménye szerint az elektronikus hírközlési törvény rendelkezései nem feltételezik, hogy egy adott jogviszonyban szereplő valamennyi szolgáltató közvetlen összekapcsolási szerződéssel rendelkezzen, hiszen a hálózatok csatlakoztatásának egyik célja éppen az, hogy biztosítsa az információcsere lehetőségét az egyik szolgáltató és bármely más szolgáltató felhasználói között. A hírközlési piac liberalizációja, a piaci verseny biztosítása és a fogyasztók érdekei éppen azt igénylik, hogy a telefonszolgáltatást nyújtani kívánó szolgáltató megjelenhessen a piacon akár más szolgáltatón keresztüli közvetett összekapcsolás útján is, és hogy ennek felhasználóit valamennyi más szolgáltató felhasználói is elérhessék.
A Tanács a piaci verseny fejlődése szempontjából mindenképpen szükségesnek tartja, hogy a jelentős piaci erejű szolgáltatók saját előfizetői hívásainak a kisebb szolgáltatók hálózatába történő továbbítását akkor is vállalják, ha a kisebb szolgáltató csak harmadik szolgáltató hálózatán keresztül képes saját előfizetői hívásait a jelentős piaci erejű szolgáltató hálózatába továbbítani, illetve az onnan érkező hívásokat végződtetni. Természetesen ennek feltétele az, hogy a harmadik szolgáltató vállaljon felelősséget mind a jelentős piaci erejű szolgáltató előfizetői hívásainak továbbításáért, mind pedig a jelentős piaci erejű szolgáltatónál a harmadik szolgáltató hálózatának igénybevételével keletkező többletköltségek átvállalásáért.
Kapcsolódó cikkek
- Hardverfejlesztésbe kezdett a DivX
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
- Digitális híradó az Alföld TV-n
- MTE- kerekasztal az audiovizuális média-szolgáltatási irányelvről
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Digitális rádiózás és a televíziózás 2012-től
- Jövő tavasszal indulhat a digitális átállás
- Digitális átállás: több csatorna, jobb hang- és képminőség
- Pataki a nemzetközi és hazai hírközlés-szabályozási munkákról
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.