E-közigazgatás: Utolsókból a középmezőnybe kerültünk
"Nem lehet úgy elektronizálni, hogy ma a háttérben nincs egységes professzionális közigazgatás, ezért most az Országgyűlés előtt van az a törvénymódosítás, mely egy csomagban tartalmazza azokat az egyszerűsítési folyamatokat, melyeknek eredményeként 2010-re egy egészen más típusú közigazgatással fogunk találkozni" - hangsúlyozta.
A tervezett radikális változtatásokról az MTI-nek elmondta: az elektronikus szolgáltatások egységesítése kiterjed az adó- és járulékfizetésre és "intenzív munka folyik az egészségbiztosítás és az egészségügyi reform kereteiben" is.
Az utóbbi célja, hogy az orvos, a beteg és a járulékviszony rendszere egyszerűsödjön, átláthatóvá váljon minden fél számára, ezért az elektronikai rendszer segítségével betekinthetünk egészségügyi adatainkba, a szolgáltató intézmény és a biztosító kötelezettségeivel együtt - tette hozzá Baja Ferenc.
Elmondta: tavaly ötmilliárd forintot költött az állam az informatikai központ fejlesztésére, a következő időszakban ehhez az összeghez járul hét évre lebontva az EU 140 milliárd forintos keretösszege.
Stumpf István, a Századvég Alapítvány elnöke úgy vélekedett, hogy a közigazgatás átalakítására valóban szükség van, szerinte az elmúlt években folyamatosan romlott annak színvonala. Nézete szerint az elektronikus fejlesztés nem történhet egy "mesterségesen besorolt régiórendszerben", ezért a legfontosabb teendőnek a régiók jövőbeli sorsának kialakítását látja.
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az Adobe LiveCycle Enterprise Suite család
- Megalakult az Első Magyar e-Közigazgatási Klaszter
- Európában is hír a budaörsi wap-szolgáltatás
- Internetes adóadatbázist nyitott az Európai Bizottság
- Magyar e-government jövőkép Brüsszelben
- Szélessávú internetes hálózat a bicskei kistérségben
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- Új térinformatikai rendszer a Földhivatalnál
- Elektronikus ügyintézés képzés a BMK-ban
- Hiteles elektronikus cégeljárás a NetLock-kal
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.