E-közigazgatás: Utolsókból a középmezőnybe kerültünk

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 10. 12:11
Az utolsó helyről a középmezőnybe került Magyarország az elmúlt öt évben az Európai Unióban az elektronikusan igénybe vehető közigazgatási szolgáltatások aránya szempontjából - mondta Baja Ferenc, a Fejlesztéspolitikai Irányító Testület tagja a csütörtökön kezdődött kétnapos E-Magyarország, e-kormányzat című konferencián Siófokon.
A felzárkózás kevesebb sikert hozott az elektronikai fejlesztés más területein, ezért az államigazgatásban alapos átalakításra van szükség - tette hozzá ugyanakkor Baja Ferenc.

"Nem lehet úgy elektronizálni, hogy ma a háttérben nincs egységes professzionális közigazgatás, ezért most az Országgyűlés előtt van az a törvénymódosítás, mely egy csomagban tartalmazza azokat az egyszerűsítési folyamatokat, melyeknek eredményeként 2010-re egy egészen más típusú közigazgatással fogunk találkozni" - hangsúlyozta.

A tervezett radikális változtatásokról az MTI-nek elmondta: az elektronikus szolgáltatások egységesítése kiterjed az adó- és járulékfizetésre és "intenzív munka folyik az egészségbiztosítás és az egészségügyi reform kereteiben" is.

Az utóbbi célja, hogy az orvos, a beteg és a járulékviszony rendszere egyszerűsödjön, átláthatóvá váljon minden fél számára, ezért az elektronikai rendszer segítségével betekinthetünk egészségügyi adatainkba, a szolgáltató intézmény és a biztosító kötelezettségeivel együtt - tette hozzá Baja Ferenc.

Elmondta: tavaly ötmilliárd forintot költött az állam az informatikai központ fejlesztésére, a következő időszakban ehhez az összeghez járul hét évre lebontva az EU 140 milliárd forintos keretösszege.

Stumpf István, a Századvég Alapítvány elnöke úgy vélekedett, hogy a közigazgatás átalakítására valóban szükség van, szerinte az elmúlt években folyamatosan romlott annak színvonala. Nézete szerint az elektronikus fejlesztés nem történhet egy "mesterségesen besorolt régiórendszerben", ezért a legfontosabb teendőnek a régiók jövőbeli sorsának kialakítását látja.
Kulcsszavak: e-government

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59