Nőtt a híroldalak látogatottsága a balatonőszödi beszéd után
Kiugró növekedés az MTV székház eseményei után
A beszéd nyilvánosságra kerülésének napján már 38%-kal többen keresték fel a vizsgálatban résztvevő 23 hírportál valamelyikét, mint egy héttel korábban. A vizsgált oldalakra látogatók száma hétfőn már kétharmadával nőtt, kedden pedig az előző hét hasonló napjához képest több mint kétszer annyi webező járt a 23 oldal közül legalább az egyiken. Az internethasználók körében a látogatószám növekedése szeptember 19-én volt a legmagasabb, feltételezhető, hogy a Magyar Televízió székházát érintő 18-ai események fokozták tovább az internetezők érdeklődését. Az összes netezőhöz képest kiemelkedően nőtt a hírportálokat felkereső tanulók és diákok száma, akik közül majdnem két és félszer annyian látogatták a hírcentrumokat, mint egy héttel korábban, de a budapestiek, a magas státuszúak és a női internet-használók közül is több mint kétszeresére nőtt a híroldalakra látogatók száma.
Részletesebben tájékozódott a netes törzsközönség
Hasonlóan kiugró növekedést mutat az oldalletöltési statisztika, amely arra világít rá, hogy milyen mértékben nőtt a letöltött oldalak száma a felkeresett webhelyeken. Ennek változása azonban nincs feltétlenül összefüggésben a látogatószám növekedésével. A statisztikák szerint a diákok a vizsgált híroldalakat eleve kisebb arányban látogatják, s a vizsgált időszakban elsősorban portállátogatásuk nőtt kiemelkedően. Azokban a célcsoportokban viszont, amelyekben már amúgy is magas a hírportálokat látogatók aránya, nem a látogatószám nőtt drasztikusan, hanem az érdeklődés megnövekedésével a netezők többször látogattak el ezekre az oldalakra, több cikket olvastak el, részletesebben tájékozódtak. Szeptember 19-én két és félszer annyi oldalletöltést mért a gemius/Ipsos Audience közönségmérés a budapestiek között, mint a megelőző hét keddi napján. Átlag feletti volt az érdeklődés növekedése a diplomával rendelkezők, a 30 évnél idősebbek és a magas státuszúak körében.
Kapcsolódó cikkek
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- A szülők nem tudják, mit csinál a PC előtt a gyermekük
- E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.