NHH: Továbbra is kötelező lehetővé tenni a közvetítőválasztást
A kötelezett JPE szolgáltatók nem zárhatják ki és nem korlátozhatják a közvetítőválasztást – és azt kötelesek biztosítani akár híváskezdeményezés, akár hívásvégződtetés esetében. Magyarországon jelenleg minden hetedik, a vezetékes hálózaton indított hívás közvetítőszolgáltatón keresztül történik. A közvetítőválasztást havonta több mint 800 ezren veszik igénybe és hazánkban mintegy 90 millió percet telefonálnak ily módon. Mindez azt jelzi, hogy az elmúlt években a közvetítőválasztás a vezetékes piacon kialakult és egyre élesebb versenyre pozitív hatással volt, és nagymértékben hozzájárult a fogyasztói árak csökkenéséhez - mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke.
Az NHH az érintett piacokat vizsgálva megállapította, hogy bár a 2004-es piacelemzés óta erősödött a verseny, az érintett piacokon még mindig nem állnak fenn a hatékony gazdasági verseny feltételei, hiszen továbbra is találhatóak olyan jelentős piaci erejű szolgáltatók, amelyek gazdasági erőfölényben vannak. Az NHH Tanácsa a korábbi piacelemzés tapasztalatait figyelembe véve, az azóta eltelt időszak adatainak elemzésével kimutatta, hogy a legfőbb piaci probléma az, hogy a már kialakult versenyhelyzet ellenére is megvan a lehetőség arra, hogy a JPE szolgáltatók tevékenységüket a versenytársaktól, a vevőktől, illetve a fogyasztóktól nagymértékben függetlenül folytassák.
A közvetítőválasztás kötelezettségének újbóli kiszabása annak ellenére indokolt, hogy 2004 óta a volt koncessziós szolgáltatók megjelentek egymás szolgáltatási területein; hogy megjelentek és megerősödtek a kábeltelefonos szolgáltatást nyújtó cégek; illetve, hogy a rohamosan terjedő internetes telefonálás mellett megjelent az úgynevezett hordozható (nomadikus, 06-21-es számmezejű) telefon, mely nem helyhez kötött, de nem is mobiltelefon-szolgáltatás.
Az NHH Tanácsa lefolytatta a piacelemzést a mobiltelefon-hálózathoz való hozzáférés és nyilvános mobiltelefon-hálózatból történő híváskezdeményezés piacán is. A Tanács ezen a piacon most sem azonosított jelentős piaci erejű szolgáltatót és így kötelezettséget sem írt elő.
Az érintett piacon az előző piacelemzés óta több jelentős változás következett be, így többek között a T-Mobile a Magyar Telekomba olvadt, és megindultak a harmadik generációs (3G) mobilszolgáltatások is. Ugyanakkor a Tanács szerint a kiskereskedelmi piaci folyamatok a hatékony verseny irányába mutatnak, és egyik piaci szereplő sem képes a versenytársaktól, ügyfelektől, és végső soron a fogyasztóktól nagymértékben függetlenül tevékenykedni, így a kiskereskedelmi piacon érvényesülő verseny mellett a fogyasztók érdekeinek védelmében sincs szükség ezen a nagykereskedelmi piacon szabályozói beavatkozásra.
Kapcsolódó cikkek
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Versenyszabályozást vezet be az NHH a műsorterjesztési piacon
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
- Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
- Telefonadó - mennyit kell fizetnünk és mit tehetünk, hogy elkerüljük?
- Szeptemberben tovább nőtt a szélessávú hozzáférések száma
- NHH: tovább erősödhet a verseny a szélessávú internetszolgáltatók között
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.