Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
A panaszok legnagyobb része a szolgáltatásminőséggel volt kapcsolatos, a minőségi kifogások pedig leginkább az internetszolgáltatást érintették. Ezer előfizetőből 362-nek volt panasza és ebből a szolgáltatók több mint kétszázötvenet el is ismertek.
A vezetékestelefon-szolgáltatásnál 1000 előfizetőre 226 minőségi panasz érkezett és a szolgáltatók szerint ezek közül 88 volt jogos, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 1000 főre 95 panasz jutott és ebből 70 volt jogos. A mobiltelefon-szolgáltatásnál 1000 ügyfélre alig több mint egy panasz jutott.
A minőségi panaszokat a leggyorsabban – átlagosan 18,45 óra alatt – a vezetékestelefon-szolgáltatók hárították el. A hibák orvoslása a mobiltelefonnál 22,7 órát, a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 31,79 órát, az internetszolgáltatásnál 40,5 órát vett igénybe, a szolgáltatók adatai szerint.
A szolgáltatóktól származó adatok alapján készített NHH elemzés kiterjedt az ügyintézés elleni panaszokra is. Az elsősorban az ügyfélszolgáltatok felkészültségét jellemző mutató szerint a mobiltelefon-szolgáltatás volt a „legpanaszmentesebb”. Itt 1000 ügyfélre alig 0,67 panasz jutott, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 3, az internetszolgáltatásnál 9,5, a vezetékes telefonnál pedig 10.
A szolgáltatások rendelkezésre állását tekintve mind a négy terület 99 százalék feletti mutatóval rendelkezett 2005-ben, vagyis az ügyfelek az év során több mint 99 százalékban igénybe tudták venni az általuk előfizetett szolgáltatást. A legmagasabb rendelkezésre állást 99,73 százalékkal a vezetékes telefónia érte el, megelőzve a mobiltelefon-szolgáltatást (99,47 százalék), az internetszolgáltatást (99,27 százalék) és a kábeltelevíziós szolgáltatást (99,14 százalék).
Az új előfizetések létesítési ideje értelemszerűen a mobil szolgáltatásnál volt a legrövidebb – átlagosan 1 nap –, de itt nincs szükség elérés kiépítésére, elég a SIM kártyát aktiválni. Az új hozzáférés létesítése a vezetékestelefon-szolgáltatásnál átlagosan 11,6 napot, kábeltelevíziós előfizetés esetében 12,5 napot, internetszolgáltatás esetében pedig közel 14 napot vett igénybe.
A hírközlési szolgáltatóknak az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségével és a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeit meghatározó 2004-es (345-ös) kormányrendelet alapján az általános szerződési feltételek között vállalniuk kell bizonyos szolgáltatás minőségi követelményeket. A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell és a következő év január 31-ig nyilatkozniuk kell az NHH felé arról, hogy a cég megfelelt-e korábbi vállalásainak. Ezt a jelentést a szolgáltató köteles elérhetővé tenni az ügyfélszolgálatán, illetve honlapján. A jelentések megtalálhatóak a www.nhh.hu honlap „Piacfelügyelet/Nyilvántartások” menüpont alatt, illetve a https://www.nhh.hu/adatlap345/stat/statmenu.jsp linken.
A vállalások és az azok teljesüléséről szóló szolgáltatói jelentések alapján össze lehet hasonlítani a különböző szolgáltatókat általános jellemzőik alapján, és össze lehet hasonlítani az azonos szolgáltatást nyújtó szolgáltatókat az adott szolgáltatásra vonatkozó egyedi paraméterek alapján is.
A hazai hírközlési szolgáltatók tevékenységét az NHH éves piacfelügyeleti terve alapján folyamatosan ellenőrzi.
Kapcsolódó cikkek
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Versenyszabályozást vezet be az NHH a műsorterjesztési piacon
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
- NHH: Továbbra is kötelező lehetővé tenni a közvetítőválasztást
- Hálójog - A szolgáltatók felelőssége a túlterheléses támadás?
- Tévéműsorokat is kínáló internet-csomag a Deutsche Telekom-tól
- NHH: tovább erősödhet a verseny a szélessávú internetszolgáltatók között
- Nemzetközi konferencia a hírközlés-szabályozásról
- Négy-az-egyben kommunikációs szolgáltatást indít az Orange
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
2025-ben is farag az inflációból a Vodafone
A távközlési szolgáltatók évente egy alkalommal a fogyasztói árindex változásával egyoldalúan korrigálhatják előfizetéseik és szolgáltatásaik díjszabását. Az árindex számítását a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) végzi, és minden év januárjában teszik közzé az előző évre vonatkozó átlagos fogyasztói árindex változást, azaz a január 1. és december 31. közötti időszakra számított éves infláció mértékét.
Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei
Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.
Okosan a karácsonyi rohanásban! Válogassunk megfontoltan a mobilszolgáltatók ajánlatai között
Az ünnepi időszakban sokan szeretnék meglepni magukat vagy szeretteiket egy-egy új mobiltelefonnal, tablettel vagy okosórával. Ajándékvásárláskor a fogyasztók a szokásosnál jellemzően kevésbé tudatosan hoznak döntéseket, ilyenkor gyakran azt sem gondolják át, mekkora összegű kiadásra kell számítaniuk, illetve milyen hosszú távra szerződnek egy-egy mobilszolgáltatóval új okoseszközük megvételekor. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői ezért összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.
Készüljünk aktívan a karácsonyra – hasznos appok a HONOR-tól
Az ajándékvásárlástól a pihenés megszervezésééig, a karácsonyi ebéd és vacsora, és egy esetleges koktélparti kiötléséig számos feladat várhat még ránk az év vége előtt – a HONOR pedig pár hasznos appal segíti ezeket a potenciális munkákat.
Több mint 650 ezer nevezés érkezett a Huawei nemzetközi mobilfotós versenyére
Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új, izgalmas perspektívából örökítik meg. A három fődíjas pályamű készítői fejenként 10 ezer dolláros pénzjutalomban részesültek. A versenyt idén nyolcadik alkalommal szervezték meg, hogy megmutassák, az egyszerű pillanatok is művészivé válhatnak a kreativitás és a megfelelő eszközök segítségével.