Jövőre több helyről érhetők el a Nemzeti Audiovizuális Archívum anyagai
A NAVA jövőre lehetővé teszi az audiovizuális anyagok oktatási célú felhasználását is. Egy tanárokból és oktatási szakemberekből álló szakértői csoport bevonásával már készül az az online felület, amelyen a pedagógusok és a diákok az alap- és a középfokú oktatásban a NAVA anyagait a Nemzeti Alaptantervvel összhangban segédanyagokként érhetik el - olvasható a közleményben.
A NAVA idén januárban kezdte meg működését azzal a céllal, hogy az országos földfelszíni terjesztésű televíziók és rádiók magyar gyártású, valamint magyar vonatkozású műsorait "kötelespéldányként" gyűjtse össze és tegye hozzáférhetővé. Már több mint 34 ezer órányi műsor között kereshetnek a látogatók az archívumban.
A NAVA a gyűjteményhez online hozzáférést biztosít a törvény szabta kereteken belül. Adatbázisa szabadon kereshető, a benne található műsorok teljes terjedelmükben pedig az úgynevezett NAVA-pontokon tekinthetőek meg.
Jelenleg 275 NAVA-pont üzemel, köztük főként könyvtárak és oktatási intézmények, ahonnan elérhetőek a rögzített tartalmak.
A NAVA kiemelt feladata feldolgozni az Magyar Televíziótól folyamatosan beérkező digitális anyagokat - köztük az 1988-tól sugárzott híradós tudósításokat -, amelyek történelmi és kulturális kordokumentumokként lesznek elérhetőek.
Az archívum különgyűjteményeket is hozzáférhetővé tesz, így például a Nemzeti Filmarchívum által archivált 100 digitalizált játékfilmből és 590 archív filmhíradós anyagból álló gyűjtemény is megtekinthető a NAVA-pontokon.
Kapcsolódó cikkek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.