Románia: Bemutatták az információs technológia-márkaexport stratégiáját
„A stratégia megszületése rendkívül fontos lépés, amely nem történhetett volna meg, ha az üzleti szféra és a kormányzat nem működik együtt. Így közös erővel növelhető a román IT-ágazat versenyképessége és jelenléte a nemzetközi piacon” - nyilatkozta Nagy Zsolt távközlési és informatikai miniszter.
„A Tech 21 munkája nyomán született meg az első ágazati brand-erősítő stratégia. Az információs technológia területén tevékenykedő vállalatok – mintegy 9000 cégről van szó – egységes elképzeléssel léphetnek ki a külföldi piacra, becsléseink szerint exporttevékenységük idén meghaladhatja az 1 milliárd eurót” – fogalmazott Winkler Gyula kereskedelmi megbízott miniszter.
Kapcsolódó cikkek
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
- Az információs technológia szerepe a környezetvédelemben
- Romániában nyitott irodát a NextiraOne
- Románia - 114 millió eurós kárt okozott a szoftver-kalózkodás
- Megnyílt Bukarestben a CERF
- Három-négy éven belül minden oktatási intézményben lesz internetkapcsolat
- Új intézmény a Távközlési és Informatikai Minisztérium igazgatásában
- Beindult az EURO PC-program
- Vodafone: egyszerűbb, olcsóbb kapcsolattartás Magyarország és Románia között
- Fujitsu Siemens-EMC: tovább bővítik szövetségüket
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.