Új mobilkészülékeket mutatott be a Nokia
A Nokia híreinek középpontjában azok a bejelentések álltak, amelyek az üzleti mobilitás széles körű elterjedésének útjában álló akadályok eltávolítását jelzik. Az új termékek révén az üzleti felhasználók és a szolgáltatók egyszerűbben használhatják, egyben vonzóbbnak találják majd az üzleti mobilitást.
A vállalat bemutatta az üzletembereknek készült új Nokia Eseries készülékek trióját: a vékony formájú, e-mailezéshez készült Nokia E61i készüléket, a stílusos, szétcsúsztatható Nokia E65-öt, valamint a legendás kommunikátorból kifejlesztett, teljes körű szolgáltatást nyújtó, fejlett technológiákat, többek között HSDPA-t és beépített GPS-t tartalmazó üzleti készüléket, a Nokia E90 Kommunikátort.
Az új készülék mindegyike funkciókban gazdag és aprólékosan megtervezett, WLAN-t, 3G-t tartalmaz, valamint a rugalmas S60 szoftverplatformot használja, amely mobil környezetben megkönnyíti a munkavégzést. A készülékeket kiváló minőségű kamerákkal is felszerelték.
A Nokia E65 már kapható egyes piacokon, széles körű forgalmazása 2007 első negyedévében várható. A Nokia E61i 2007 második negyedévében jelenik meg, míg a Nokia E90 kommunikátor szállítása várhatóan 2007 második negyedévében kezdődik meg, és az év harmadik negyedévében lesz világszerte széles körben elérhető.
A vállalat bemutatta a Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0 mobilszoftvert is. A megoldás az iparág legrugalmasabb platformjaként és legkiterjedtebb körben biztosított támogatásaként mobil e-mailt, mobil fájl- és adatszinkronizálást, valamint erőteljes biztonsági és készülékkezelési szolgáltatásokat nyújt a Nokia Eseries termékekhez és száznál is több más készülékhez. Az új vagy továbbfejlesztett funkciók között kétszintes licencmodell, új felhasználói felület, megerősített biztonsági szolgáltatások, valamint további nyelvek és kapcsolatfajták támogatása található.
A navigáció tömegesen elterjedt szolgáltatássá válik
Felismerve a mobilkészülékek területének egyik leggyorsabban bővülő szegmensét jelentő helyspecifikus szolgáltatásokban rejlő hatalmas lehetőséget, a Nokia bemutatta első, a felhasználók széles köréneknek szánt, navigációra képes mobiltelefonját, a Nokia 6110 Navigatort.
A beépített GPS-t alkalmazó készülékkel a felhasználók gyorsan és egyszerűen megtekinthetik a térképen tartózkodási helyüket, rákereshetnek egyes úti célokra, konkrét útvonalakat találhatnak meg, vagy megtudhatják, hol találhatók a helyi szolgáltatások, például éttermek, szállodák vagy üzletek. A teljes körű, lépésről lépésre haladó, háromdimenziós navigációt biztosító készülék a térképen szóban vagy vizuális jelekkel ad tanácsot a legjobb autós vagy gyalogos útvonallal kapcsolatban. A Nokia 6110 Navigator szállítása várhatóan 2007 második negyedévében indul.
A mobiltelevízió elterjedésének felgyorsítása
Kallasvuo emellett bemutatta a DVB-H mobiltelevíziós szolgáltatások elterjedésének felgyorsítására tervezett Nokia N77 multimédiás számítógépet is. Előrejelzése szerint a mobiltelevíziós szolgáltatások piacára 2008 végéig 5-10 millió készüléket gyártanak, míg 2009 végére a készülékek száma eléri a 20 milliót.
A Nokia N77 egyszerűen használható és stílusos mobiltelevíziós készülék. Szolgáltatásai között széles, 2,4 hüvelykes és 16 millió színárnyalat megjelenítésére képes kijelzőt, kiváló sztereó hangminőséget, a műsorok kezdetére figyelmeztető emlékeztetőt, valamint a tévéműsorról akár hét nappal előre tájékoztató, a tévécsatornák között böngésző és új csatorna-előfizetéseket kezelő műsorkalauzt találunk. A készülék szállítása a tervek szerint 2007 második negyedévében indul azokban az országokban, ahol már működik a DVB-H szolgáltatás.
Az internetes videotartalmak jelentőségét felmérve a Nokia bemutatta a Nokia Video Centert, a mobilvideofilmek összes forrását egy helyre összegyűjtő alkalmazást, és megnevezte első globális partnereit a tartalomszolgáltatások terén: a YouTube-ot és a Reuterst. Az alkalmazás a márkával ellátott videoszolgáltatásokat, az internetes videofilmeket és a személyi számítógépről a telefonra feltöltött videofelvételeket egyetlen helyre rendszerezi. A megoldás a Nokia Nseries készülékeket forgalmazó piacokon lesz elérhető; gyárilag elsőként a Nokia N95 multimédiás számítógépre telepítik, de további Nokia Nseries multimédiás számítógépekre is letölthető lesz.
A 3GSM kiállításon a Nokia ezen kívül bemutatta az új Nokia 3110 classicot, egy modern formatervezésű, masszív és megbízható készüléket. A többek között FM sztereó rádiót, bővíthető memóriájú zenelejátszót, video-csengőhangokat és 1,3 megapixeles kamerát felvonultató Nokia 3110 classic a hagyományos szolgáltatások széles választékát kínálja kedvező áron. A készülék a tervek szerint 2007 második negyedévében jelenik meg.
A kiállításon ezenkívül bemutatták az új Nokia 3110 classic-kal és számos más készülékkel kompatibilis CK-15W Nokia Bluetooth kijelzős autóskészletet. Az autóskészlet számos olyan funkciót, többek között jól használható és látható, nagy, színes kijelzőt kínál, amely megkönnyíti a kommunikációt az autóban. A CK-15W Nokia Bluetooth kijelzős autóskészlet 2007 első negyedévétől kapható.
Technológiai hírként a Nokia a Telecom Italiával a szoftverek területén kezdett együttműködésről számolt be, amely tovább erősíti a szolgáltató innovatív szolgáltatás-portfolióját. A Telecom Italia a fejlett olasz mobilpiac további fejlődésének ösztönzésére az S60 szoftvert választotta.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Három új Nokia telefon
- Vihart és villámot előre jelző mobil
- Klasszikus mobiltelefon a Nokiától
- Origami telefon a Nokiától
- Két újabb N-szériás Nokia mobil
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- Hét új mobilkészüléket mutatott be a Nokia
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.