e-GO díjas Törökbálint honlapja
Az előadások, szakmai beszélgetések után a rendezvény első napjának záróakkordjaként átadták a 2006-os év során megvalósult legjobb önkormányzati portálfejlesztések alkotóinak járó díjakat. Több mint 1200 település honlapját osztályoztak előre meghatározott szempontok szerint, ezek közül mindösszesen 16 ért el helyezést három kategóriában (község, város, nagyváros). Az összehasonlítást végző szakemberek különböző európai felmérések alapján értékelték a portálokat: 40% a lakossági szolgáltatásokra (citizen-services), 40% a település információkra (city-informations), míg 20% a technikai jellegű kérdésekre vonatkozott.
A 4D Soft Kft. által fejlesztett Törökbálinti Önkormányzati Portál második helyezést ért el község kategóriában. A Weiler Róbert vezetésével fejlesztett portál legújabb látványos különlegessége, hogy a képviselő-testületi üléseken rögzített kép- és hanganyagok néhány gombnyomással megtekinthetők. A rendszer mögött működő nyílt forráskód alapú dokumentumkezelő rendszer pedig korszerű, költséghatékony módon biztosítja az önkormányzati dokumentumok egyszerű publikálását.
A portál közepes és kis méretű települések igényeinek is hatékonyan meg tud felelni, s lehetőség van ASP (bérelhető szolgáltatásalapú rendszer) típusú működtetésére. „A legújabb fejlesztésekkel olyan modulok kerültek a rendszerbe, melyek lehetővé teszik a portál önfinanszírozását, s ezáltal a kisebb beruházási lehetőségekkel bíró önkormányzatok is korszerű, ám megfizethető megoldásokat működtethetnek” – nyilatkozta Weiler Róbert.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- Április végén indul az elektronikus ügyintézés Kecskeméten
- Elektronikus ügyfélszolgálati rendszer Hódmezővásárhelyen
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- E-ügyintézés Budaörsön
- Tovább bővül a Digitális Győr projekt
- A Francia Nemzetgyűlés is Linuxra vált
- Siófok: kétnapos e-Magyarország, e-kormányzat konferencia
- Megnyílt az e-kormányzati módszertani központ
- Kiépült az e-közigazgatás Egerben
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.