Leica M8, új firmware
A Leica M8 túlzott infra-érzékenysége miatt nagy látószögű objektívekkel készített fényképeken lilás elszíneződések jelentkeznek a kép sarkainál és a sötét vagy fekete felületeken (főleg a fekete ruhákon). A Leica UV/IR szűrőt felcsavarva viszont teljes mértékben kiküszöbölhető a zavaró elszíneződés. A 16 és 35mm közötti fókusztávú nagylátószögű objektívek és az UV/IR szűrő együttes használatakor egy fókusztávolság-függő színkorrekcióra is szükség van. Ezt végzi el automatikusan az 1.10-es vagy az ennél újabb firmware segítségével az M8-as. Ennek ellenére, a leica Tri-Elmar-M 16-18-21mm F/4 ASPH objektív esetében a gépváz által beolvasott értékek nem minden esetben felelnek meg a valóságnak, így szintén külön fókusztáv-specifikus korrekció-beállítást igényel. Ezt szintén szoftveresen, a menüből állíthatjuk be (szintén 1.10 vagy annál frissebb firmware szükséges).
ˇ A menüben keressük meg a "Lens detection" menüpontot, válasszuk ki az "On + UV/IR" beállítást, és mentsük el a Set gombbal. Ha jól csináltuk, a kijelzőn a következő üzenet jelenik meg: "Lens detection Tri-Elmar + UV/IR". Ha ezt a beállítást már korábban megtettük, és a vázra TRI-ELMAR 16-18-21mm f/4 ASPH objektívet csavartunk, az üzenet a gép bekapcsolásakor megjelenik.
ˇ A piros keretű menüpont alatt három fókusztávolságot állíthatunk be (16, 18 és 21mm) a navigációs tárcsa segítségével válasszuk ki a színkorrekciót az adott fókusztávra, majd nyomjuk meg a Set gombot. Megjegyzendő, hogy ezt a beállítást mindig meg kell tenni valahányszor változtatunk az objektív fókusztávján, és azt is érdemes tudni, hogy automatikusan 18mm-t állít be a gép.
ˇ Ezt a kézi beállítást kizárólag a LEICA TRI-ELMAR-M 16-18-21mm f/4 ASPH objektív használatakor kell elvégezni, a LEICA TRI-ELMAR-M 28-35-50mm f/4 ASPH esetében például nincs szükség kézi utánállításra, ugyanis ez az objektív pontosan közli a fókusztávolságra fonatkozó adatokat, így a fényképezőgép könnyedén elvégzi a szükséges fókusztáv-specifikus színkorrekciót.
A szűrő
A leica UV/IR szűrőt nem ajánlott 16-28mm-es fókusztávú objektívvel neonfényben használni. A neoncsövek egyenetlen fénykibocsátása miatt a szűrő nem képes megfelelően korrigálni a színhibákat. Az optikai tulajdonsággal rendelkező szűrőkhöz hasonlóan a Leica UV/IR szűrő erős fényforrás esetén szellemképet, illetve tükröződést produkál, amely zavaróan hat a felvételeken. Erős hátfényben szűrő ide, szűrő oda, a LEICA TRI-ELMAR-M 16-18-21mm f/4 ASPH szűrőfoglalatának kivágásain nem kívánatos fények is bevághatnak. Az UV/IR szűrő használatakor emiatt ajánlott a műanyag ellenzőt is felcsavarni, vagy megrendelni.
A Leica M 1.102 firmware innen tölthető le.
Kapcsolódó cikkek
- Voigtlaender Virtus W-7 nagylátószögű kompakt kamera
- 50 megapixeles CMOS szenzort mutatott be a Canon
- Új Olympus víz alatti tokok
- High-end középformátumú Mamiya-kamera
- Ötvenedik évfordulóját ünnepli a Pentax
- Casio Exilim EX-Z600: meggyőző teljesítmény
- Casio Exilim EX-Z1200 már 12 megapixelen
- Új Sony fényképező 15x-ös optikai zoommal
- 12 megapixeles kompakt Panasonic és Casio fényképezők
- Újabb részletek a Sony új Alpha DSLR fényképezőgépeiről
Fényképezés ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.