Zhoriben: új kapcsolatépítő weboldal lovári nyelven
A kezdeményezést a működő szoftver jogait is birtokló Infusa Ltd., az iWiW-et fejlesztő Virgo Systems Kft., valamint a RomNet-Média Alapítvány néven működő cigány szervezet jegyzik.
A készítők elmondása szerint az oldal létrejöttének célja a roma és nem roma kultúrák közötti párbeszéd erősítése, valamint az, hogy a nyelvújító törekvéseket egy olyan internetes terep biztosításával segítsék elő, amely lehetőséget ad a különböző dialektusok (nyelvek) egymás közötti mindennapos érintkezésére.
A rendszerbe - hasonlóan az iWiW-hez - csak meghívó útján lehet bekerülni. A Zhoriben széles lehetőségeket biztosít a tagoknak személyes adataik megosztásának és védelmének szabályozására.
A "társasági szoftver" nagy hangsúlyt fektet a képek kezelésére, illetve a kapcsolattartás és építés eszközeire, ezért nem korlátozza a felhasználók által küldhető üzenetek címzését vagy az üzenetek továbbítását, és nagy tárhelyet biztosít a képek feltöltéséhez.
A rendszerben az alapértelmezett nyelv a lovári; a menük, gombok, címkék ebben a formában jelennek meg, de a tagok válthatnak több más idegen nyelvre is. Az alkotók várják a lovárin kívüli cigány nyelvjárások értőinek felajánlásait, hogy további cigány fordításokat is készíthessenek.
Kapcsolódó cikkek
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Még mindig toronymagasan a MySpace a legnépszerűbb közösségi oldal
- vidUP: indul a magyar mobilvideo-megosztó portál
- Saját gyártású videókat kínáló hazai portál
- Az Index megvette a Videobombot
- YouTube-tilalom az amerikai hadseregben
- Közösségi portál a Pannontól
- Magyar a legjobb európai webkettes oldalak között
- Magyar portál az EU web 2-es versenyében
- Erőszak internetes játék miatt
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.