Zhoriben: új kapcsolatépítő weboldal lovári nyelven

MTI Sajtóadatbank, 2007. május 21. 09:30
Zhoriben néven, lovári nyelven indítottak pénteken kapcsolatépítő internetes weboldalt; a szolgáltatás oldalai a lovárin kívül szlovákul, csehül, horvátul, angolul, németül és románul is elérhetőek lesznek - tájékoztatták a fejlesztők az MTI-t.
A http://zhoriben.net címen elérhető oldal a távirati irodához eljuttatott összegzés szerint roma és nem roma emberek, szervezetek kapcsolattartásának kíván semleges terepet biztosítani.

A kezdeményezést a működő szoftver jogait is birtokló Infusa Ltd., az iWiW-et fejlesztő Virgo Systems Kft., valamint a RomNet-Média Alapítvány néven működő cigány szervezet jegyzik.

A készítők elmondása szerint az oldal létrejöttének célja a roma és nem roma kultúrák közötti párbeszéd erősítése, valamint az, hogy a nyelvújító törekvéseket egy olyan internetes terep biztosításával segítsék elő, amely lehetőséget ad a különböző  dialektusok (nyelvek) egymás közötti mindennapos érintkezésére.

A rendszerbe - hasonlóan az iWiW-hez  - csak meghívó útján lehet bekerülni. A Zhoriben széles lehetőségeket biztosít a tagoknak személyes adataik megosztásának és védelmének szabályozására.

A "társasági szoftver" nagy hangsúlyt fektet a képek kezelésére, illetve a kapcsolattartás és építés eszközeire, ezért nem korlátozza a felhasználók által küldhető üzenetek címzését vagy az üzenetek továbbítását, és nagy tárhelyet biztosít a képek feltöltéséhez.

A rendszerben az alapértelmezett nyelv a lovári; a menük, gombok, címkék ebben a formában jelennek meg, de a tagok válthatnak több más idegen nyelvre is. Az alkotók várják a lovárin kívüli cigány nyelvjárások értőinek felajánlásait, hogy további cigány fordításokat is készíthessenek.
Kulcsszavak: web2

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59