Európai kérdőjelek a Google adatfelhasználási gyakorlata körül
Az Article 29 szervezet szerint erősen megkérdőjelezhető a személyes adatok begyűjtése és ilyen hosszú idejű tárolása, így hivatalos levéllel fordultak a Google-hez, hogy tisztázza a kérdéssel kapcsolatos álláspontját. Jóllehet a személyes szabadság védelméről híres USA-ban nem indult semmilyen erőfeszítés a Google gyakorlatának és indítékainak tisztázására, nem szokatlan, hogy a jóval csendesebb EU kitartóbban őrködik állampolgárai jogai felett.
A keresőóriás is érzékeli a kérdés fontosságát, különösen mivel az amerikai lapok is azonnal el kezdtek fogalakozni a kérdéssel. Az információ valóban hatalom, tehát teljesen jogos a helyzet tisztázása, nem véletlen, hogy a Google részéről Peter Fleischer globális adatvédelmi vezető reagált a fejleményekre, és rögtön kijelentette, hogy hajlandók együttműködni az európai szervezettel. A kérdés fontosságára utal az is, hogy néhány közhelyen kívül nem is volt hajlandó más információt elmondani, tehát lehet, hogy a vállalat valóban felülvizsgálja jelenlegi gyakorlatát. A levélből időközben politikai ügy is lett, mivel Pietro Petrucci, az EU szóvivője is nyilatkozott az esettel kapcsolatban, és kijelentette, hogy Franco Frattini, az unió igazságügyi biztosa megalapozottnak és indokoltnak tartja a levélben található kérdések felvetését.
Kapcsolódó cikkek
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- Biztonságtechnikai céget vásárolt a Google
- Offline módban is használhatók a Google webalkalmazásai
- Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást
- Újabb Google-gyilkos kereső a láthatáron
- Az EU hadat üzen a kiberbűnözésnek
- Az Európai Parlament jóváhagyta, hogy csökkenjenek a roamingdíjak nyártól az EU-ban
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.