122 millió európai az interneten

MTI Sajtóadatbank, 2007. június 6. 11:15

Naponta 122 millió ember internetezik Európában, az átlagos európai felhasználó pedig havonta 16-17 napon összesen 24 órát tölt az interneten és 2662 weboldalt keres fel a comScore elnevezésű amerikai piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint.

A comScore 16 nyugat-európai állam és Oroszország 15 éven felüli lakosságának internet-használati szokásait vizsgálta. A világháló használata a felmérés alapján Hollandiában a legelterjedtebb, ahol 83 százalék internetezik rendszeresen. Kiemelkedően magas, 70 százalék körüli a penetráció a skandináv országokban is. Németországban találták a legtöbb felhasználót, 32,6 milliót. Ez 46 százalékos internet-penetrációs arányt jelent, a 40 százalékos európai átlag alatti értéket pedig csak Spanyolországban (39), Olaszországban (36) és Oroszországban (11 százalék) mértek.

Nagy-Britanniában a legaktívabb a netpolgár közösség: egy átlagos napon 21,7 millióan interneteznek a szigetországbeli királyságban - ez a legmagasabb arány a vizsgált országok között. Ezenkívül a brit felhasználók csatlakoznak a világhálóra a legtöbbször - jellemzően havonta 21 napon - és ugyancsak ők az elsők a virtuális térben eltöltött idő szerint, ami 34,4 órára rúg havonta.

Pán-európai viszonylatban a felhasználói aktivitás jelentős eltéréseket mutat, az internetezők 20 százaléka tölti el ugyanis az internetezésre fordított összes idő 60 százalékát, így aztán vannak, akik havi több száz órát neteznek.

Átlagosan havonta 16,5 napon interneteznek az európai felhasználók. A legkevesebbszer az oroszok, akik jellemzően csak 11 napon, de jóval az átlag alatt van még Ausztria 12 nappal és Olaszország is havi 12,9 nappal.

A 16 országból 13-ban ugyanazok az oldalak állnak a webhely-népszerűségi lista elején: a Google a legkedveltebb, a második a Microsoft honlapja, harmadik a Yahoo. A leginkább kíváncsiak a svéd felhasználók, akik havonta átlagosan 4019 különböző weboldalon böngésznek, és így minden egyes hónapban 51 százalékkal több helyen járnak, mint az átlag európai internetező a maga 2662 oldalával.

Bob Ivins, a comScore európai igazgatója szerint hamarosan sokkal nehezebb dolguk lesz a kutatóknak, amikor hasonló felmérést végeznek: "A tévé és az internet összeolvadásával megváltozik az online-offline viszony, hiszen például felmerül a kérdés, hogy vajon internetezőnek számít-e, aki a neten nézi a tévécsatornák adásait" - mondta Ivins a BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság honlapján megjelent beszámoló szerint.

A felmérésben egyébként egy az Európai Unióhoz 2004-óta csatlakozott 10 ország közül egyet sem vizsgáltak.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14