200 millió Google Earth felhasználó
A kaliforniai Berkeley Egyetemen tartott Digitális Föld Szimpóziumon Jones elmondta, hogy a Google Earth műholdas felvételeket tartalmazó szoftvert eddig több mint 200 millióan töltötték le világszerte. Ez a szám meghaladja Brazília teljes népességét, és éppen csak elmarad Indonézia lakosságának számától. Az alkalmazást olyan vezető politikusok is rendszeresen használják, mint Jacques Chirac francia, vagy George W. Bush amerikai elnök. Utóbbi például szívesen nézegeti saját texasi ranch-ét a Google Earth-ön, amikor éppen oda vágyik a Fehér Ház helyett. A szoftver emellett a sztárok és hírességek világába is belépett, Angelina Jolie például gyermekei születési helyének koordinátáit tetováltatta magára, egy német magazin pedig ennek alapján a Google Earth-ön megkereste a helyszíneket, majd a képeket közzé is tette.
Jones szerint a szoftver megjelenése óta eltelt két évben többen telepítették a gépükre, mint ugyanebben az időszakban a Windows XP-t, ami szerinte mindenképpen figyelemreméltó adat. A Google Earth elterjedtsége miatt sokszor vitákat is kivált azzal, hogyha egyes helyszínekről nem a legfrissebb felvételeket mutatja, emellett pedig rengetegen vadásznak az érdekességekre, legutóbb például a környezeti problémák, illetve a szudáni darfúri konfliktus következményeinek megjelenése volt sajtótéma.
Kapcsolódó cikkek
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- Biztonságtechnikai céget vásárolt a Google
- Offline módban is használhatók a Google webalkalmazásai
- Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.