Egészséget, életminőséget segítő ambiens rendszerek
Ambiens rendszerekkel segített életvitel a gyakorlatban (AmDemo 2007) címmel tartottak tegnap bemutatóval, előadásokkal egybekötött rendezvényt a Budapesti Műszaki Főiskola (BMF) Neumann János Informatikai Főiskolai Karán. Az esemény része volt az Nemann János Számítógép-tudományi Társaság Digitális Esélyegyenlőség országos programjának, amelynek célja olyan jelentős kezdeményezések és fejlesztések felkarolása és népszerűsítése, amelyek révén a lakosság széles köréhez életminőséget javító tudás, eszközök, illetve szolgáltatások juthatnak el.
Az előadásokat, bemutatókat megelőző sajtótájékoztatón a szervezők (NJSZT, BMF, Szegedi Tudományegyetem, Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány) képviselői jelenlétében kaptak az újságírók információt az ambiens rendszerekről, a velük kapcsolatos hazai kutatásokról, az érintett célcsoportokról, az ambiens rendszrekkel segített életvitel kérdéseiről szóló, EU-s kezdeményezésű nemzetközi programról, valamint arról, hol tart ma ez ügyben az Európai Unió és milyen kezdeményezések vannak Magyarországon (Evita, E-életvitel programok stb.). A témakör fontosságát mutatja, hogy az Európai Unió tagországai és az Európai Bizottság közös programot kezdeményeztek az ambiens rendszerekkel segített életvitel területén. A programhoz Magyarország is csatlakozik. 2007. június 14-én jelentették be Brüsszelben a program hivatalos indulását.
A sajtótájékoztató résztvevőit Alföldi István, az NJSZT ügyvezető igazgatója, Péceli Gábor, az NJSZT elnöke és Hanák Péter, az NJSZT alelnöke tájékoztatták.Bár több értelmezést is lehet adni az ambiens szóra (szórt, szétszórt, környezeti, környezettel kapcsolatos, ambiens intelligencia = háttérben lévő intelligencia), a szakemberek az ambiens rendszereknek nevezik azokat a beágyazott rendszereket, amelyek az emberi (pl. otthoni vagy munkahelyi) környezet részévé válva, elsősorban az életvitel és az életminőség szolgálatában állnak. Ennek megfelelően az ambiens rendszerek legfőbb tulajdonsága az emberközpontúság, mégpedig úgy, hogy a működésük a lehető legkevesebb terhet jelentse azoknak (pl. idős embereknek), akiknek az érdekében létrehozták őket. Az EU-s program indulása 2008-ban várható, itthon szeptember 20-i határidővel dolgoztat ki a GKM Magyarország részvételével kapcsolatban egy háttértanulmányt, októberben Sárospatakon rendezik meg a beágyazott és ambiens rendszerek konferenciáját, ezt követi december 11-én a digitális esélyegyenlőségről szóló konferencia.
A rendezvényen olyan magyar fejlesztésű eszközöket, megoldásokat mutattak be, amelyek mindennapi életvitelünket hivatottak segíteni. Az előadás-sorozat lehetőséget nyújtott a beágyazott informatikai rendszerek területén dolgozó magyarországi kutatóknak, fejlesztőknek, alkalmazóknak és szolgáltatóknak a bemutatkozásra, valamint kapcsolatteremtésre egymással, leendő felhasználóikkal és más érdeklődőkkel. A résztvevők a helyszínen működés közben tekinthették meg az egészségügyi informatika néhány új vívmányát. Az előadásokban közzétett eredményeket is figyelembe veszik a Magyarország részvételét célzó tanulmányban. Néhány előadástéma: újfajta jelzőrendszeres házi segítségnyújtás; mobil otthoni egészségfelügyeleti rendszer; mobil EKG monitorozó alkalmazás; gépi beszédfunkciókkal kiegészített mobiltelefon ultrahangos helymeghatározó rendszer, intelligens otthonok szenzor és mobil hálózati alkalmazásai stb.
Kapcsolódó cikkek
- Új írható Verbatim CD és DVD lemezek az egészségügynek
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Beteggé tesz a Wii
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Alföldi: digitális esélyegyenlőség a zászlón
- Philips noteszgép ergonómikus felépítéssel
- Lakossági légszennyeződés-előrejelzés Londonban
- Robotfoci 2050: tudományos ismeretterjesztő DVD
- Magzati szívmonitoring a Pannontól
- Az e-mail-függőség veszélyesebb a marihuána-fogyasztásnál?
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.