Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
Elemzők szerint a tartalomszolgáltatáshoz szükséges engedéllyel, amelyet a Kínai Informatikai Minisztérium adott ki, a Google több reklámbevételre tehet szert.
Marsha Wang, a Google szóvivője pozitívan értékelte a kínai hatóságok előzetes jóváhagyását, azonban nem részletezte, hogy még milyen engedélyeket kell beszerezniük ahhoz, hogy a Google híreket szolgáltathasson a kínai internetezőknek.
"Az engedélyek beszerzése döntő fontosságú ahhoz, hogy a Google a nagy hirdetőket is magához tudja vonzani, és abban is segít, hogy minél több tartalmat próbáljanak megjelentetni" - vélekedett Edward Yu, aki egy pekingi központú nemzetközi elemző cég igazgatója.
A kínai webes keresők piacát a Baidu.com vállalat vezeti, amely az év elején kapta meg a hírszolgáltatáshoz szükséges engedélyeket. A Baidu 2007 első negyedévében 21 százalékkal részesedett a kínai online hirdetések 1,37 milliárd jüanos (közel 33,5 milliárd forintos) piacán, a Google részesedése jelenleg 7 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- Hangos térképpé válik a Google Earth
- A Google történelmet hamisít?
- India kérésére cenzúrázzák a Google Earth-öt
- A Google-t használják az iraki lázadók a britek ellen
- Google szolgáltatás Kínában
- A Google elhárította a Gmail adatszivárgását
- Dr. Google felállítja a helyes diagnózist
- Sajtóhirdetés-szolgálatot indít a Google
- Google Toolbar magyarul