Felvásárlás helyett partnerekkel
BT Hungária
Monitor: - A magyarországi kirendeltség profilját és céljait áttekintve úgy tűnik, kizárólag az adatátviteli kapcsolatok kiépítésére koncentrálnak. Helyes ez a megállapítás?
C. T: - Nem, a BT a teljes telekommunikációs szolgáltatási spektrumot biztosítani kívánja Magyarországon is. Nem titkolt célunk, hogy - ugyanúgy, mint több európai országban - itt is a második, esetleg a harmadik legnagyobb telekommunikációs szolgáltató céggé váljunk. A teljes spektrum annyit jelent, hogy biztosítani kívánjuk a vezetékestelefon- és adatkapcsolattól kezdve a mobil-összeköttetéseken és a mobiltelefonokon keresztül egészen a Bluetooth technológia alkalmazásáig valamennyi kommunikációs szolgáltatást, ami magában foglalja a multimédiás internetet és az utcai webkioszkokat is. A BT Hungáriát rövid időn belül olyan magyarországi céggé kívánjuk fejleszteni, amely a piac lényeges részének lesz kommunikációs szolgáltatója. Úgy képzeltük el, hogy - spanyolországi üzleti politikánkhoz hasonlóan - több potenciális partnert is megkeresünk, amelyekkel a piac egy-egy részterületét lefedhetjük. Egy-egy partnerünk lesz a vezetékes és a mobilszolgáltatások megvalósításához, egy harmadik pedig az internetes szolgáltatások nyújtásához.
Monitor: - Nem egészen látszik a terv mögötti technikai-technológiai háttér. Ez annyit jelent, hogy a BT Magyarországra hozza a telekommunikációs eszközöket, sőt vonalakat épít majd az egész országban? Vagyis a BT Hungária egy újabb Matáv-szerű infrastruktúrát hoz létre, hogy a felsorolt szolgáltatásokat nyújtani tudja?
C. T: - Így van, már el is kezdtük az első nemzetközi kapcsolóközpont kiépítését, a teljes teszteléssel várhatóan február közepén végzünk, de már a hónap elején áttelepítjük az élő forgalmat, hogy ezzel is kipróbáljuk a rendszert. A teljes körű szolgáltatás beindítását március elejére tervezzük.
Monitor: - A vonalakat a BT Hungária építi, vagy valamelyik szolgáltatótól fogja bérelni?
C. T: - Elsősorban a Matávtól és a PanTeltől bérelünk vonalakat, közben pedig tervezzük, hogy saját nemzetközi optikai vonalunkat is behozzuk az országba. Ez lesz az első közvetlen kapcsolat Magyarország és a BT európai internet-gerinchálózata között. Ezt a saját optikai kábelhálózatot szeretnénk egész Budapestre kiterjeszteni, első lépésként egy optikai gyűrűt építünk a pesti területen, amely lefedi a belvárost, de eljut a nagy gyárakhoz és intézményekhez is.
Monitor: - Milyen szolgáltatásokat nyújtanak majd?
C. T.: - Induláskor két szolgáltatást kínálunk. Az egyik a nemzetközi, nem IP alapú hangkapcsolat, 64 kbps-es sebességű, hagyományos összeköttetés formájában zárt felhasználói csoportoknak. Ezzel egy időben az IP alapú összeköttetést is kiépítjük, főleg az internet- és a mobiltelefon-szolgáltatókhoz, ez a rendszer képes valamennyi IP alapú szolgáltatás biztosítására. Mindez nem azt jelenti, hogy ne lehetne nálunk a klasszikus telekommunikációs technológiákat - a Frame Relayt, az X.25-öt, az X.400-at, az EDI-t és a többi szolgáltatást - is használni, ugyanis a BT Hungária valamennyi telekommunikációs hang- és adatátviteli szolgáltatásra engedélyt kapott Magyarországon.
Monitor: - A terveket hallgatva egyre inkább úgy tűnik, hogy a BT legalább olyan nagy telekommunikációs szolgáltató lesz Magyarországon, mint a Matáv.
C. T: - Említettem, hogy mindenképpen az első három szolgáltató között szeretnénk lenni. Ezt a BT dinamikájára, innovatív piacépítésére alapozzuk, és reméljük, hogy vonzó lesz a felhasználók kiszolgálásának minősége, s árainkkal is versenyképesek leszünk.
Monitor: - A BT Hungária internetszolgáltatóként is fel kíván lépni?
C. T: - Erről egyelőre nincs döntés, jelenleg tanulmányozzuk a lehetőségeket. Úgy találtuk, hogy a magyar internetpiacot 3-4 erős szolgáltató uralja, tehát nagyon koncentrált a piac, ugyanakkor az internetszolgáltatás nagyon drága. Ha beszállunk ebbe a tevékenységi körbe, akkor nem a jelenlegi kereskedelmi modellt fogjuk követni, és szolgáltatásunk árstruktúrája egészen más lesz.
Kulcspozícióban
Monitor: - Ha Magyarországra bejön egy multinacionális vállalat, akkor többnyire körülnéz a piacon, és egyszerűen megvásárolja a saját tevékenységi körébe eső egyik vagy másik hazai vállalatot. Mintha a BT nem ezt a taktikát követné...
C. T: - Ez így van. Mi általában nem vásárolunk fel vállalatokat - a BT részvényesei sem szeretik ezt az üzletpolitikát -, illetve ha mégis vásárolunk, akkor nagyon jónak kell lennie az árnak, a piacnak, a vállalat vezetésének, a technológiai háttérnek, hiszen ezek mind kulcsfontosságú feltételei annak, hogy az üzletet továbbfejlesszük. Azt hiszem, hogy ilyen vásárlásra a következő két évben nem kerül sor Magyarországon.
Monitor: - Mi a helyzet a környező országokkal? A BT a "magyar üzleti modellt" követi például Romániában, Szlovákiában és a többi szomszédos országban is?
C. T: - Nem hiszem, hogy van tipikusan "magyar üzleti modell". Megítélésünk szerint Budapest kulcspozícióban van, ezért szándékosan választottuk ki a régió első BT-irodájának helyszínéül. Innen nagyon könnyen elérhető több mint 100 millió ember, Ukrajna, Románia, Bulgária, Jugoszlávia, Szlovénia, Szlovákia - de Ukrajnán keresztül még Oroszország is, ami óriási potenciális üzleti lehetőség a számunkra. Azért választottuk Magyarország fővárosát, mert sokkal jobb lehetőséget nyújtott számunkra, mint Bécs vagy akár Prága. A BT Magyarországot a térség egyik legnagyobb kommunikációs központjává kívánja fejleszteni; Budapest már most is a régió kereskedelmi centruma, és ha minden a terveink szerint alakul, kommunikációs központ is lesz. Ez nem jelenti azt, hogy ne alapítanánk egy-egy irodát Ukrajnában, a Cseh Köztársaságban és Varsóban - de természetesen ezeket is összekötjük a budapestivel. A lengyel kirendeltség tart majd kapcsolatot a balti országokkal és talán Oroszországgal.
Kutatóközpont alakul?
Monitor: - Van a BT-nek arra vonatkozó terve, hogy mekkora árbevételt kíván elérni 2000-ben Magyarországon?
C. T: - Inkább a szervezetfejlesztésre és a tevékenység bővítésére vonatkozó elképzeléseink vannak. Remélem, hogy ebben az évben a jelenlegi 4 fős csapat létszáma 20-ra növekszik. Tapasztalataink szerint nagyon jól felkészült magyar szervizvállalatok vannak, így ezt a tevékenységünket ki fogjuk adni. Köztudott, hogy Magyarországon a helyi vállalkozások igen sok jól képzett szakemberrel rendelkeznek, ezért a BT vezetése azon is gondolkozik, hogy összegyűjti ezeket a kiváló szakembereket, és egy kutató-fejlesztő központot hoz létre Magyarországon.
Monitor: - Ez távoli terv, vagy már most is komolyan fontolgatják egy ilyen k+f központ megalapítását?
C. T: - Már dolgozunk a terven, egy alkalmazásokkal foglalkozó kutató-fejlesztő intézetet szeretnénk alapítani. Ez az intézet elsősorban IP- és multimédia-technológiával foglalkozna. A kérdés már csak az, hogy mennyi idő alatt lehet fellelni és a kutatásba bevonni a szükséges szakembereket, valamint az, hogy hol legyen ez a kutatóbázis, mennyit kell befektetnünk - mert minden feltételnek versenyképesnek kell lennie ahhoz, hogy belevágjunk. Már voltak megbeszéléseink Győrben, az Infoparkban és Debrecenben is. Az elképzelések szerint a BT-től egy közel 20 fős kutató-fejlesztő csoport jön Magyarországra, s ezekkel az emberekkel létrehozunk egy olyan bázist, amely része lesz a BT technológiafejlesztésének; mint említettem, első feladatként a magyar kutatócsoport az IP alapú rendszerekre fog koncentrálni. Tudjuk, hogy Magyarországon már több multinacionális cégnek - Ericsson, IBM, Nokia, Motorola és mások - is van kutató-fejlesztő laboratóriuma, amely nagyon sikeres, s mi is ilyenek szeretnénk lenni.
Monitor: - Szeret Magyarországon dolgozni?
C. T: - Nagyon! Magyarországon kellemes élni, az ország azonban a BT számára új, ezért ez a munka szakmai kihívás is számomra. A családom szintén itt él, a nagyobb gyerekem egy német-magyar óvodába jár, és már elkezdett magyarul beszélni.
Négy fő cél
A British Telecom 1993 óta van jelen Magyarországon. Az első időben a Matávval dolgoztak együtt, majd a GTS-sel kötöttek szerződést, amely a BT által biztosított Global Network Service-t kínálta a magyar fogyasztóknak. Mintegy 100-120 Magyarországon is jelen lévő multinacionális céggel alakítottak ki kapcsolatokat, elsősorban a BT-vel összekapcsolt, hasonló külföldi hálózatokon keresztüli adatátvitellel foglalkoznak.
1999 szeptemberében saját irodát nyitottak Budapesten, jelenleg négy munkatárssal dolgoznak. A képviselet négy legfontosabb feladata:
- a régi disztribútorral és a meglévő partnerekkel kiépített együttműködés folytatása mellett annak vizsgálata, hogyan tudják növelni szolgáltatásaik volumenét a magyar piacon;
- a BT márkaneve alatt minél több szolgáltatás bevezetése;
- újabb stratégiai partnerek és partneri kapcsolatok felkutatása;
- új kapcsolatok kialakítása a magyar telekommunikációs piac többi résztvevőjével, például az internetszolgáltatókkal, az állami vállalatokkal, a kormányzattal.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- KÜRT: sikeres kuvaiti biztonsági intelligencia projekt
- Megvenné a VIA-t az nVidia?
- Magyar Telekom: 74 forintos osztalékjavaslat
- Az Avid erősíti online ügyfélszolgálatát
- S&P: negatív figyelőlistán a Deutsche Telekom
- A BMC Software megvásárolja a BladeLogicot
- Gondban a Siemens
- A DT 20 százalékot szerez az OTE görög távközlési cégben
- A Ricoh újra a fenntartható vállalatok 100-as listáján
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.