Kéretlen RFID a 2008-as CES-en
A kis jeladók számos hasznos információt szolgáltathatnak, így terjedésük robbanásszerű a logisztika területén, és folyamatos továbbfejlesztésükre, miniatürizálásukra számíthatunk. A téma szinte bizonyosan a következő CES egyik központi témája lesz, de ezúttal gyakorlati szemszögből is. A még távolinak tűnő rendezvényre ugyanis hivatalosan is megkezdődött a felkészülés, mivel a szervezők szétküldték a regisztráció menetéről szóló tájékoztatókat. Az előzetes anyagban a szakmai és sajtó érdeklődőket legjobban megfogó rész azonban ezúttal egy apró kiegészítés volt, ami arról informál, hogy a látogatók belépőjébe RFID jeladókat építenek. A CES ugyan rögtön hozzáteszi, hogy ez csupán statisztikai szempontból, az egyes kiállítóhelyek látogatottságának mérése miatt fontos, és személyes adatok helyett csak egy azonosító számsort tartalmaz majd, tény, hogy a felmérésben való részvétel nem önkéntes, mivel mindenkinek ilyen belépőt adnak majd, megkérdezés nélkül. Mondani sem kell, hogy ezt az eljárást máris sokan kritizálták a szakmában, és jóllehet ezekre az aggodalmakra a CES hivatalosan még nem reagált, a következő vásár már a legelején a szokásosnál izgalmasabbnak ígérkezik.
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.