Szerbiában dolgozik az AAM
Szerbia egységes pénzügyi rendszerének kialakításában vesz részt az AAM Tanácsadó. A 2 évre szóló, az Európai Újjáépítési Ügynökség (European Agency for Reconstruction) által finanszírozott projekt keretében a magyar vállalat itthon megszerzett államigazgatási tapasztalatát és szaktudását kamatoztatja sikeresen a nemzetközi porondon.
Erős nemzetközi mezőnyben bizonyult az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. a legjobbnak azon az Európai Újjáépítési Ügynökség által meghirdetett tenderen, melynek győzteseként 2 év alatt átláthatóbbá kell tennie Szerbia államigazgatása pénzügyi rendszerét. „A bírálat szempontjai között a két fő részt - 80-20 százalékos megoszlásban - a szakmai és pénzügyi ajánlat adta, így sikerünk nem pénzügyi, sokkal inkább szakmai” – mondta Muszka Imre, az AAM vezető tanácsadója, az ötfős szerbiai projekt vezetője.
A 2 millió eurós költségvetéssel rendelkező, a tervek szerint 2009 júniusában befejeződő megbízás fő feladatai közt szerepel az EU szabályrendszerének megfelelő modern pénzügyi folyamat kialakítása, mely lehetővé teszi az államigazgatási források hatékony elosztását. „Mindehhez a három fő funkciót – a könyvelést, az államkincstár kezelést és államadósság kezelést – külön-külön célalkalmazással lefedő, de egymással integrált rendszert alkotó pénzügyi menedzsment alkalmazás bevezetése adja meg az alapot” – tette hozzá Muszka Imre.
Az egyeztető megbeszélések már megkezdődtek, az Európai Uniót képviselő projektszponzor a feladatot összefoglalva úgy fogalmazott, hogy 2009 nyarára egy átlátható és egységes pénzügyi rendszer megteremtése és sikeres működése a cél. Az elfogadott szakmai és költségvetési terv alapján erre 4300 tanácsadói nap áll az AAM rendelkezésére.
„Vállalatunk egyre erősödő külföldi jelenléte bizonyítékként szolgál arra, hogy a hazai államigazgatási és üzleti szférában szerzett tanácsadói szaktudás külföldön is sikeresen kamatoztatható” – mondta Szűcs Zoltán, az AAM vezérigazgatója. A tanácsadó vállalat alig egy éve, 2006 elején nyitott külképviseletet Romániában, de külföldi tevékenysége ennél korábbra nyúlik vissza. Az AAM jelenleg számos projektet futtat a környező országokban, a rövid távú tervek között pedig újabb külképviselet megalakítása szerepel Bulgáriában, Macedóniában vagy Szerbiában.
Kapcsolódó cikkek
- Svájci tőke az Extreme Digital Kft-ben
- Stewart Oldroyd lett az SAP Hungary ügyvezető igazgatója
- Az EATON megvásárolta az MGE Office Protection Systems UPS gyártót
- Az econet Externet részvényeket adott el a Kraft Invest Kft.-nek
- Abu-Dzabi vette meg az AMD 8,1%-át
- A Cisco és a 3TS kockázati tőkealapot indít Kelet-Közép-Európában
- Az S&P és a Moody's visszavonta a Magyar Telekom önálló minősítését
- Humán erőforrás szolgáltató központot nyitott a Nokia Komáromban
- A DivX megveszi a H.264-et fejlesztő MainConceptet
- A legjobb hazai vállalati weboldal
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.