150 ezer Classmate PC laptopot adott el Líbiának az Intel és a MS
A hír több szempontból is érdekes; az egyik figyelemreméltó adat a készülékek ára. A hivatalos közleményből az ugyan nem derül ki, hogy a líbiai kormány mennyit fizetett értük, az azonban igen, hogy egy példány gyártási költségei állítólag mindössze 200 dollárra rúgnak. Márpedig a legfrissebb hírek szerint pont ennyire kúszott fel az eredetileg százdollárosnak szánt OLPC XO laptop ára is, amely 5 évvel ezelőtt elindította az egész jótékonysági lázat a technológiai cégek körében. Az Intel éppen az XO-ra adott válaszként fejlesztette ki a Classmate PC-t, azonban ennek ára mindeddig jóval magasabb volt vetélytársáénál. A processzorgyártó éveken át értelmetlen kezdeményezésnek nevezte az OLPC projektet, amely egy lebutított számítógépet kínálva a felzárkóztatás helyett éppen, hogy hosszabb távra elmaradottságban tartja a fejlődő országok fiatal nemzedékeit. Néhány hónapja ugyanakkor a Microsofttal együtt bejelentették, hogy támogatják a kezdeményezést, így a közeljövőben akár egy Intel processzoros és Windows-rendszerű XO is megszülethet.
Addig is azonban úgy tűnik, hogy a két laptop versenyez egymással a fejlődő országok kormányainak kegyeiért; a napokban az XO-t elsőként megrendelő Uruguay például fontolgatta is a Classmate PC megvásárlását, Nigéria pedig az Intel szóvivője szerint végül az ő masinájuk mellett döntött az XO helyett.
Kapcsolódó cikkek
- Már 200 dollár a "százdolláros" laptop, Uruguay az első hivatalos megrendelő
- Esprimo Mobile noteszgépsorozat és HSDPA-képes notebook a Fujitsu Siemenstől
- A Microsoft küldöttségét fogadták a román informatikai tárca vezetői
- Az új technológiák új piaci lehetőségeket jelentenek
- Távmunkaházat adtak át Örkényben
- Kisméretű LG laptop 160 GB-os hibrid merevlemezzel
- Több hordozható gép fogy, mint asztali PC
- Digitális világkönyvtár
- Határtalan netnagyi-hálózat
- AMILO Xi 2528: Hatalmas képernyő, fantasztikus multimédiás élmény
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.