SciamuS: a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács ajánlása kevés
A SciamuS szerint a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács a természetes személy előfizetőkkel kötendő „hűségszerződésekre” vonatkozó ajánlása semmitmondó, elsősorban PR-célokat szolgál.
A SciamuS független telekommunikációs tanácsadóként üdvözli a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács kezdeményezését, de hangsúlyozza, a kezdeményezés célja - miszerint az ügyfelek érdekeit védeni kell - ezzel az ajánlással nem valósult meg.
Bedő Erik, a SciamuS vezető tanácsadója szerint a vezetékes kommunikáció területén a hűségszerződések nem okoznak akkora gondot, mint a mobilszolgáltatók esetén. A mobilszolgáltatók a többszintű hűségnyilatkozatokkal úgy zárják be ügyfeleiket, hogy ezzel az esetek többségében az ügyfél nincs tisztában. A szolgáltatók célja a hűségnyilatkozatokkal, természetesen az ügyfelek szolgáltatóhoz kötése, melyet úgy tesznek meg, hogy mind a szerződések kötésekor, mind készülékvásárláskor „hűségre” kötelezik az ügyfelet átláthatatlan, „össze nem hangolt” lejárati dátumokkal, feltételekkel, túlzó lelépési követelésekkel. Emiatt lenne sürgető szigorú követelmények felállítása a szolgáltatókkal szemben.
A SciamuS több éve ügyfelei érdekeit képviseli a telekommunikációs szolgáltatókkal szemben, így tapasztalataira alapozva három igen fontos ponttal egészítené ki a 2007. októberében született dokumentumot:
A SciamuS véleménye szerint az automatikus szerződéshosszabbítás kizárólag a szolgáltatók érdeke. Mitöbb, minden esetben mikor ezzel a módszerrel élnek - a SciamuS véleménye szerint - kötelességük lenne a szerződés hosszabbítása előtt 60 nappal, az ügyfelek írásos tájékoztatása. A nyilatkozat sajnos, éppen ezzel ellentétes ajánlást tesz.
Előfizetések vásárlása esetén a hűségnyilatkozat nem fogadható el. Lelépési díj pedig csak abban az esetben jogos, amennyiben akciós készülékvásárlás történt. Sajnos, bizonyos mobilszolgáltatók előfizetés vásárlása esetén is megkövetelik ezt, akkor is, ha nem történt akciós készülékvásárlás.
Akciós készülék vásárlása esetén kötelezővé kellene tenni a szolgáltató számára olyan ajánlat tételét, melyben a készülékvásárlás miatt megkötendő hűségnyilatkozat időtartama nem haladja meg a fő hűségnyilatkozat időtartamát. Hiszen a több, egymással nem összehangolt hűségnyilatkozat átláthatatlan, felbonthatatlan hálót sző az ügyfelek köré.
A SciamuS emellett hiányolja a konkrét javaslatokat, illetve elítéli a sok esetben a szolgáltatók érdekei mellett szóló ajánlás pontjait.
A SciamuS reméli, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztó érdekeit képviselő szervek további lépéseket tesznek a probléma kezelésére.
Kapcsolódó cikkek
- Pataki Dániel az RSPG alelnöke
- GVH-elemzés a hazai hírközléspiaci verseny alakulásáról
- Hálózat TV: jövőre már kódolják az adást
- Később jelenik meg a digitális televíziós és rádiós pályázat
- Külföldi szakértők szerint az ingyenesen terjesztett csatornák a digitális átállás húzóágazatai
- Önszabályozó ajánlás a hűségszerződésekről
- Miért nem jönnek a fapados mobil-szolgáltatók?
- Százezerrel több mobil-előfizető augusztusban
- NHH: cél a felhasználók minél jobb tájékoztatása
- Az első félévben 15 százalékkal nőtt a szélessávú előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.