Hajszálnál kisebb rádió
Százmilliárdszor kisebb az első kereskedelmi rádióknál az a nanorádió, amely vevőként funkcionál a berkeleyi Nanomechanikai Rendszerek Központjában.
Egyetlen nanocsőből áll, amely olyan, mint egy karbonatomokból álló összecsavart levél. Átmérője a hajszál tízezrede, vagyis tíz nanométer. (A nanométer a méter egymilliárd része.) A haj átmérője viszont 50 ezer és 100 ezer nanométer között van.
A nanocső hossza néhány száz nanométer, és a rövid-, illetve a középhullám számára működik antennaként, szintetizátorként és demodulátorként. Az új technikai csodát részletesen a Nano Letters című tudományos hírlevél következő száma mutatja be - írta a Corriere della Sera című olasz napilap.
Kapcsolódó cikkek
- A világ legjobbjai között a BME és a HP közös kutatási projektje
- Az Antenna Hungária T-DMB kísérletet indít
- Méhek tánca a szerverhálózatban
- Népszerű az online rádiózás
- A 4D SOFT Kft. egy 4 millió eurós tudományos EU-projektben
- A győztes brit Colossust ma legyőznék a kódháborúban
- PKI Tudományos Napok: 350 résztvevő az első napon
- Guinnes rekord: játékkonzolok alkotják a világ legnagyobb megosztott hálózatát
- Új fejlesztésű ultra vékony LCD a Sharp-tól
- Simonyi Károly Tudományos Emlékülés
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.