Megváltozik a a nemek aránya az interneten
Az Egyesült Államokban már a nők uralják a világhálót: az internetező hölgyek aránya 2006-ban meghaladta a férfiakét. Európában is hasonló folyamatra lehet számítani. Például a brit nők több időt töltöttek a világhálón férfitársaiknál, igaz először idén fordult ez elő és elsősorban a 25 és 34 év, illetve a 35 és 49 év közöttiek körében.
A magyar internetezők nemek szerinti megoszlása munkanapokon már kiegyenlítődött - közölte Varga Károly. A Medián - weboldalakat, azok látogatottságát és a használók körét vizsgáló – statisztikáinak tanúsága szerint a 15 év alatti és a 45-60 éves internetezők között is egyértelműen több a nő, akik ráadásul intenzívebben interneteznek, mint férfi kortársaik.
A gyengébbik nem képviselői főként munkaidőben látogatják aktívan a világhálót, míg az otthoni internetezésben elmaradnak. Ez azzal magyarázható, hogy munka után háztartási, családi teendőket látnak el, illetve a hölgyek tévéfüggése erősebb az internet használatnál. Az is lehet, hogy otthon már nem férnek a géphez, vagy a munkahelyi internetezés után már vágynak a világhálóra.
A jelenleg legtöbbet internetező nők 59 százaléka 35 év alatti. Böngészési szokásaik hasonlóak a nyomtatott és elektronikus sajtófogyasztásukkal, vagyis főként a női témákat feldolgozó weboldalakat, bulvár híroldalakat, az egészséges életmóddal foglalkozó, továbbá a baba-mama-, a horoszkóp- és gasztronómia témával foglalkozó oldalakat látogatják.
A hírek, politika, gazdaság témakörébe tartozó honlapok a férfiak körében látogatottabbak, mint ahogy a technológiai és autós oldalak is. Bár ez utóbbiak női látogatottsága 30 százalék, ami figyelemreméltó. Ezek a hirdetési oldalak elsősorban férfi olvasókra számítanak, ám a nők is egyre gyakrabban keresik fel, aminek oka lehet az egyedülálló hölgyek növekvő száma, akik kénytelenek egyedül megoldani az autó, a mobiltelefon vagy a számítógép vásárlást.
Az internetező hölgyekre tehát érdemes odafigyelni és nyomon követni miért, mikor, mire és hol használják a világhálót. Minderről folyamatosan frissülő információ található a www.internetezonok.hu című honlapon.
Kapcsolódó cikkek
- Konferencia a digitális esélyegyenlőségről
- 2010: teljes forgalmi dugó az interneten?
- Microsoft-kezdeményezés a látássérültekért
- Népszerű az e-kereskedelem
- Dell laptop 400 dollárért
- Az amerikai internetezők közel napi egy órát kommunikálnak a neten
- Szépkorú Netszoba a Belvárosban
- Románia az utolsók között kullog
- I. Digitális Esélyegyenlőség konferencia
- 1 milliárd szem rizzsel támogatták az internetezők az ENSZ kampányát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.