Az olaszok kedvence lett az internet
Az olaszok jobban kedvelik az internetet, mint a televíziót. Ötvennégy százalékuk szívesebben tölti idejét a világháló, mint a televíziós készülék képernyője előtt - derül ki a La Repubblica című lap megrendelésére készült felmérésből.
A megkérdezettek többsége 20 és 23 óra között szörföl az interneten, vagyis a televíziók fő műsoridejében. "Az internet a televíziós csatornák legveszélyesebb vetélytársa lett" - mutatott rá ezzel kapcsolatban a La Repubblica.
Nemcsak a tinédzserek részesítik előnyben az internetet. A felmérés adataiból kiderült ugyanis, hogy valamennyi életkorcsoport tagjai egyre több időt töltenek a számítógép előtt, következésképpen egyre kevesebb idejük jut a tévézésre.
"Reálisan kell értékelnünk a helyzetet. Nem hiszem, hogy az internet teljes mértékben pótolni fogja a televíziót. Ennek ellenére figyelemre méltó ez a trend, főleg egy olyan országban, mint Olaszország, ahol a reklámra fordított beruházások ötven százaléka a televízióra összpontosul" - mondta Layla Pavone, a digitális reklámszakma legerősebb cégeit képviselő Interactive Advertising Bureau elnöknője.
Pavone szerint a vállalatok egyre inkább kénytelenek lesznek az interneten keresztül reklámozni. "A televízió korszaka nem ért még véget. A problémát az jelenti, hogy a televíziós adók kevés újdonságot tudnak kínálni a nézőknek" - mondta az elnökasszony.
Kapcsolódó cikkek
- "Küldés az egérrel" - médiaműveltségi kérdőjelek
- Az Intel kiszáll a százdolláros laptop-programból
- Számítástechnika, nem csak fiataloknak
- Bíznak a felhasználók a közösségi oldalakban
- Nemzetközi toplistán a BMK netnagyi-tanfolyama
- Ötpárti egyeztetést kezdeményezett az MSZP a digitális analfabétizmus felszámolásáért
- Új online közösségi csereprogram tanárok számára
- Továbbra is finanszírozza a kormány a határon túli eMagyar pontokat
- Innovációs konferencia Aradon
- MDF: állampolgároknak is lehetőséget kell biztosítani jogszabály kezdeményezésére
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.