Új e-kormányzati platform a kormányok és az állampolgárok szolgálatában

forrás Prim Online, 2008. január 23. 09:34

A Microsoft egy olyan új stratégiát jelentett be, amely megkönnyíti a kormányok számára az állampolgárokkal történő kapcsolattartást, egyszerűsíti a folyamatokat, és – mindezekből következően – időt és pénzt takarít meg az adófizetők számára. Az európai kormányzati vezetők (Government Leaders Forum – GLF) Berlinben tartott fórumán a Microsoft bemutatta az Állampolgári Szolgáltatási Platformot (Citizen Service Platform – CSP). Ez az új megközelítésmód mérettől függetlenül valamennyi kormányzatot segíti abban, hogy hatékonyabban kiszolgálja az állampolgárokat az interneten keresztül.

A fórum küldöttei számára elmondott megnyitó előadásában Jean-Philippe Courtois, a Microsoft International elnöke elmondta: ahhoz, hogy megfeleljenek a velük szemben támasztott egyre növekvő igénynek, a kormányzatoknak modernizálniuk kell azokat az online közigazgatási módszereket, amelyeket az állampolgárok kiszolgálására tartanak fenn.

„Bár a technológia segíthet a kormányzatoknál és önkormányzatoknál a hatékonyság terén jelentkező hiányosságok felszámolásában, illetve a szolgáltatások modernizálásában, sok közülük az anyagi források, a megfelelő technológia, a technikai szakértelem vagy egyéb erőforrások hiánya miatt nincs felkészülve arra, hogy megfeleljen az állampolgárok elvárásainak” – mondotta Jean-Philippe Courtois. „A CSP a Microsoft és partnereink, az önkormányzatok és regionális kormányzatok közötti számos projekt nyomán jött létre. A korábbi tapasztalatok és eredmények figyelembevételével olyan technológiákat tudunk e kormányzatok rendelkezésére bocsátani, amelyek költségkímélőek és egyszerűen alkalmazhatóak.”

A kormányok Londontól Stockholmig és a portugáliai Portótól a belgiumi Aalterig mindenütt új és innovatív módokon kommunikálnak az állampolgárokkal. És, noha ezen városokban különböző igények jelentkeznek, sok kormányzati szerv nyújt azonos szolgáltatáscsomagokat az állampolgárok számára.

A Microsoft CSP stratégiája a kormányzatokat támogatja állampolgári szolgáltatásokat biztosító fenntartható, rugalmas és bővíthető információtechnológiai infrastruktúrák kidolgozásában. Egy, a Microsoft megbízásából a Capgemini által készített friss jelentés arról számol be, hogy, a szolgáltatásokért felelős kormányzatok nehezen tudják ténylegesen fokozni azoknak a szolgáltatásoknak a hatékonyságát, amelyekkel az állampolgárok igényeit kiszolgálják, noha a közszolgáltatások 80 százaléka helyi szintű. A CSP célja ennek a szakadéknak az áthidalása, a megoldások gyors kidolgozása a személyre szabható alkalmazások és az iparág által kínált tudás révén, hogy ebben a technológia által irányított világban lépést lehessen tartani az állampolgárok egyre nagyobb elvárásaival.

Graham Colclough, a Capgemini városi és régiós szolgáltatásokért felelős globális alelnöke elmondta, hogy az olyan megoldások, mint például a CSP, központi szerepet játszanak a szolgáltatások átalakításán munkálkodó kormányzatok támogatásában. „Nyilvánvaló, hogy gyökeres közszolgálati reform zajlik, és szükség is van erre a reformra, hiszen ezt követelik az állampolgárok, így az adóbevételeknek még több kiadást kell fedezniük. A változás élén a közszolgáltatóknak kell állniuk, bizalmi légkört kell kialakítaniuk saját közösségeikkel – és ez a folyamat már meg is kezdődött” – mondta Colclough. „A rugalmas, megfizethető és skálázható technológia komoly szerepet játszik a költségek minimalizálásában, illetve annak biztosításában, hogy minél több erőforrás jusson el azokhoz az emberekhez, akiknek a leginkább szükségük van rá.”

A Microsoft olyan alkalmazások kidolgozására kérte fel partnereit, amelyek a helyi és regionális kormányzatok által használt, meglévő technológiai platformokra épülnek. A Capgemini kutatása szerint a kormányzatok információtechnológiai kiadásainak elsődlegesen a következő területek kiszolgálására kell összpontosítaniuk: állampolgári portálok, ügykezelés, intelligens űrlapok és formanyomtatványok, közösségi webhelyek és iratkezelés.

Az idei évben az induló kínálat online szolgáltatások egy olyan csomagját tartalmazza, amelynek személyre szabása és integrálása is lehetséges a már meglévő kormányzati megoldásokba.

Az alábbiakban a CSP részét képező, már létező megoldásokra mutatunk be példákat:

  • Nem csak a hatékonyság javult. Portugália második legnagyobb közigazgatási szervének, a portói önkormányzatnak, olyan hatékony megoldásra volt szüksége, amellyel maga a szervezet tudja kezelni az éves szinten több százezer oldalnyi dokumentumot létrehozó önkormányzat üléseit. Az „Executive Portal” projekt, amely a Microsoft SharePoint Portal 2007 technológiájára alapozva a CSP kínálat részét fogja képezni, automatizálta az ülések dokumentációját, és egyszerűsítette a teljes előkészítő folyamatot. Az eredmény az ülések logisztikájának egyszerűsödése, valamint a bürokrácia csökkenése volt. Javult az integrált iratkezelő rendszer és csökkent a papírfelhasználás. Ez utóbbi évi 300 ív papír megtakarítását, vagyis 11 fa életét jelenti, sőt, a megoldás lehetővé teszi a jövőbeni skálázhatóságot is.
  • Keretrendszer biztosítása közepes méretű kormányzatok számára. A CSP egy másik elemét azok az eszközök jelentik, amelyek lehetővé teszik a kis és közepes méretű kormányzatok számára, hogy létrehozzák és menedzseljék a Microsoft Office SharePoint Server alapján tervezett saját online szolgáltatásaikat és tartalmaikat. A belgiumi Aalter önkormányzatánál a Digital Town Hall („digitális városháza”) szolgáltatás nagy sikerrel működik. A tervek szerint ezt is integrálni fogja a CSP megoldás. Az önkormányzat online szolgáltatások olyan csomagját vezeti be, amely tartalmakat szolgáltat a polgárok, a turisták és a politikai érdekcsoportok számára, valamint biztosítja az ügykezelés hatékonyságához szükséges eszközöket. Az aalteri önkormányzat megoldását Európa-szerte négy másik kormányzat is használja, így a programot francia, német és olasz nyelvekre is lefordították.
  • Állampolgári riasztórendszer felállítása. Partnereivel együttműködve a Microsoft egy vihar-előrejelzéshez szükséges riasztórendszert fejlesztett ki, hogy lehetővé tegye kis ügynökségek számára SMS üzenetben küldött alapszolgáltatások biztosítását úgy, hogy közben ne legyen szükség helyszíni információs és kommunikációs technológiai (ICT) hardverre. A jamaicai St. Mary város 2007-ben vezette be ezt a szolgáltatást. A cél segíteni a polgárok riasztását viharok és hurrikánok esetén, ezek ugyanis a nyár végén sajnos rendszeresek ezen a környéken. A szolgáltatást a Microsoft részére a spanyol partner, a Spenta Consulting dolgozta ki. A megoldás a Microsoft Office Live és a Virtual Earth platformokat használja. Webszolgáltatások felhasználásával a megoldás kiépítése kevesebb mint nyolc hetet vett igénybe. A megoldás válasz volt azon önkormányzati vezetők felhívására, akik arra kérték az ICT ipart, hogy segítse a kis kormányzatokat abban, hogy lépést tarthassanak a technológiai fejlődéssel.
  • Egységes kép az állampolgárról. A modernizálásba kezdő kormányzati szervek gyakran szeretnének egységes képet kapni az állampolgárokról. Ennek az egységes állampolgári adatlap nyilvántartásnak az a feladata, hogy átfogó képet biztosítson a közösségi szükségletekről. A CSP megoldás a Microsoft Dynamics CRM köré épülő olyan sablonokat fog tartalmazni, amelyek biztosítják az állampolgári információk egységességét, attól függetlenül, hogy azokat az interneten, telefonon, vagy pedig a városházán kérdezi le.


A Microsoft ugyancsak most jelentette be azt, hogy partneri kapcsolatra lép a DStGB-vel (Német Városok és Önkormányzatok Szövetsége), és a Fraunhofer-Institut FOKUS-szal, azzal a céllal, hogy kidolgozzák és elterjesszék az EU Services Directive bevezetéséhez szükséges dokumentált prototípus megoldást. A Project ServiceLine 115 program a New York-i 311-es telefonszám megfelelője, amely egy egységes szolgáltatási segélyvonal valamennyi állampolgár számára. A partneri kapcsolat nyomán kialakítani kívánt technikai kínálatnak ugyancsak részét képezi majd egy önkormányzati térinformatikai rendszer, egy elektronikus cégnyilvántartás, egy online üzleti regisztrációs rendszer, valamint több internetes portál is. A kormányzatok, szervezetek és ügynökségek egyaránt bővíthetik a Solution Sharing Network (SSN, vagyis megoldási megosztó hálózat) portálon szereplő adatokat és megoldásokat, de szükség esetén fel is használhatják ezeket.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról

Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?

2024. május 10. 20:41

Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.

A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet. 

2024. május 10. 19:25

Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert. 

2024. május 10. 17:44

Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját

Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.

2024. május 10. 16:00

Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását

A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.

2024. május 10. 14:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36