Mindössze 70 ezer iPhone kelt el Németországban
Milkovits Gábor, 2008. január 29. 21:23
A Spiegel értesülése szerint a német piacon tavaly november óta mindössze 70 ezer Apple iPhone kelt el, kevesebb, mint akár Nagy-Britanniában, akár Franciaországban.
A Spiegel cikke nem fűz magyarázatot a tényhez, amelynek alapján az iPhone Németországban szerepelt eddig a legrosszabbul. Nagy-Britanniában ugyanis a Financial Times szerint november 19. óta mintegy 190 ezer fogyott a készülékből, Franciaországban pedig az első 4 hétben, azaz tavaly december végéig adtak el belőle 70 ezer példányt, ráadásul ott később, csak november 29-én kezdték meg a forgalmazást. A Spiegel egyébként az exkluzív németországi partnerszolgáltató T-Mobile egyik belső használatra szánt feljegyzéséből jutott a 70 ezres szám birtokába, ami állítólag a legfrissebb eladási adatokon alapul. Az új információ ismeretében úgy tűnik, hogy az eddigi európai forgalom közelebb áll a 300 ezres alsó becsléshez, mint a 400 ezerhez, ami az Apple által közzétett 3,7 milliós globális eladásokhoz viszonyítva csepp a tengerben.
Arra sajnos egyik lapértesülés sem tér ki, hogy mi lehet az iPhone egyelőre nem túl fényes európai szereplésének a hátterében, pedig ez kulcskérdés: vajon az itteni célcsoport a valódi 3G technológiát hiányolja, drágának találja az előfizetést és kényelmetlennek a kétéves hűségnyilatkozatot, vagy egyszerűen többségük elégedett jelenlegi üzleti telefonjával és ezért egyelőre esze ágában sincs lecserélni?
Az mindenesetre érdekes, hogy a Spiegel a hivatalos kártyafüggetlen - és ezért igencsak drága – verzió ottani meglétével magyarázza a relatíve nagyobb franciaországi sikert, ráadásul az AT&T és az Apple adatainak összehasonlításából is úgy tűnik, hogy az eladott készülékek mintegy harmada (illegálisan) ki lett kódolva. Ez pedig azt látszik alátámasztani, hogy a felhasználók, és különösen az európaiak, az egy mobilszolgáltatóhoz és az általa diktált feltételekhez való hozzákötést kifogásolják leginkább a készülékkel kapcsolatban.
Arra sajnos egyik lapértesülés sem tér ki, hogy mi lehet az iPhone egyelőre nem túl fényes európai szereplésének a hátterében, pedig ez kulcskérdés: vajon az itteni célcsoport a valódi 3G technológiát hiányolja, drágának találja az előfizetést és kényelmetlennek a kétéves hűségnyilatkozatot, vagy egyszerűen többségük elégedett jelenlegi üzleti telefonjával és ezért egyelőre esze ágában sincs lecserélni?
Az mindenesetre érdekes, hogy a Spiegel a hivatalos kártyafüggetlen - és ezért igencsak drága – verzió ottani meglétével magyarázza a relatíve nagyobb franciaországi sikert, ráadásul az AT&T és az Apple adatainak összehasonlításából is úgy tűnik, hogy az eladott készülékek mintegy harmada (illegálisan) ki lett kódolva. Ez pedig azt látszik alátámasztani, hogy a felhasználók, és különösen az európaiak, az egy mobilszolgáltatóhoz és az általa diktált feltételekhez való hozzákötést kifogásolják leginkább a készülékkel kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenő iPhone eladások, negyedüket feltörik
- Rekordértékű Mac-, iPod- és iPhone-eladások
- Négymillió fogyott eddig az Apple telefonjából
- Az Apple túl sokat kért az iPhone-ért a kínaiaktól
- Rekord Google forgalmat generál az iPhone
- Kisgyermek írta az első iPhone-trójait
- Élelmiszerdiszkontban kapható az iPhone Ausztriában
- A Nokia is részesedést akar a szolgáltatók nyereségéből
- Európában terjednek a kártyafüggetlen iPhone-ok
- Google- és SAP-alkalmazások az iPhone-hoz