Egy év alatt harmadával nőtt az internet-előfizetők száma
A vezetékes szélessávú előfizetői tábor a 2006-os bő 340 ezres növekedés után 2007-ben további több mint 330 ezer ügyféllel bővült. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt évben folytatódott a szélessávú internet térhódítása és jelenleg Magyarországon az ügyfelek több mint fele az elmúlt két évben lépett a szélessávú internetre előfizetők közé.
2007 decemberében a négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató ügyfeleinek a száma 3,4 százalékkal 414 ezerre, míg a hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 2,1 százalékkal 745 ezerre emelkedett.
Az egykori monopolszolgáltatók (Hungarotel, Invitel, Magyar Telekom és Monortel), a vezető alternatív szolgáltatók (PanTel, Tele2, GTS Datanet, eTel), valamint a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) önkéntes adatközlésére épülő gyorsjelentés szerint a szélessávú hozzáférések száma december végén 1 millió 158 ezer volt, az egy hónappal korábbi 1 millió 130 ezer után.
A jelentésben szereplő négy legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon 70-75 százalék körüli, így – a vezeték nélküli hozzáféréseket nem számolva – a teljes magyarországi szélessávú előfizetői tábor közel 1,325 milliós. Mindez azt jelenti, hogy az egyre népszerűbb mobil-szélessávval és az egyéb vezeték nélküli technológiákkal együtt Magyarországon a lakosság legalább 17-20 százaléka rendelkezik valamilyen, a szélessávú hozzáférést lehetővé tevő előfizetéssel.
2007-ben éves szinten a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 109 ezerrel csökkent. Ezen belül decemberben a csökkenés 8 ezres volt, így 2007 végén a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 3 millió 251 ezer volt. Ennek megfelelően a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2006 végi 33,28-ról és a novemberi 32,42-ról 32,34-re, míg a háztartások telefonellátottságának aránya a 12 hónappal korábbi 66,29 százalékról és az egy hónappal előbbi 64,53 százalékról 64,39 százalékra csökkent.
A kezdeményezett hívások hossza decemberben 580 millió perc volt, ami az egy hónappal korábbihoz képest 3,19 százalékos csökkenést jelent (*). Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama a novemberi 183,8 percről 178,4 percre csökkent, míg a hívások átlagos időtartama 3,24 percről 3,32 percre emelkedett.
A közvetítőválasztást igénybevevők száma decemberben jelentősen, az előző havi 823 ezerről 796 ezerre csökkent. Az előfizetők a hívásaikat decemberben 12,88 százalékban kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül és a novemberi 73 millió perc után 75 millió telefonáltak ezen a módon.
2007-ben az előfizetők összesen 81 476, ezen belül decemberben 8 472 földrajzi számot hordoztak. A számhordozhatóság 2004. januári bevezetése óta a szolgáltatóváltás miatt hordozott vezetékes számok száma 254 651-re emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- GVH-utóvizsgálat: mindenhol van már "csupasz" ADSL
- 131 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma novemberben
- 20 ezerrel nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma
- Az NHH kötelezte a JPE-ket "csupasz DSL" szolgáltatás nyújtására
- A mobil-előfizetések száma elérte a 10,5 milliót
- 12 százalékkal több szélessávú hozzáférés az EU-ban
- Októberben is emelkedett a szélessávú előfizetések száma
- 20 ezerrel nőtt szélessávú előfizetések száma szeptemberben
- 112 ezerrel több mobil-előfizető szeptemberben
- Augusztusban tizennyolcezerrel nőtt a szélessávú előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.