20 millió fölött: Japánban átütő siker a mobiltévé
A telekommunikációs szolgáltatók szövetsége (TCA) most hozta nyilvánosságra felmérései eredményét. Ezek szerint a lélektani határnak tartott 20 milliós határt a tavalyi év decemberében érték el, mivel csak ebben a hónapban több mint egymillió ilyen készüléket értékesítettek. A OneSeg digitális adást sugároz QVGA, vagyis 320x240 pixel felbontásban. A vállalat a tesztadások után 2006 április 1-el indította meg szolgáltatását. Az újdonságokra mindig is fogékony japánok között több tényező is segítette a rendkívüli eredmény elérését. Egyrészt egyre több és olcsóbb mobiltévé adás vételére képes készülék jelent meg a piacon, másrészt a japán műsorszolgáltatók is nagyban segítették a mobilos tartalom terjedését. A televíziós csatornák ugyanis nem kértek külön jogdíjat a a maximálisan mindössze 416 kbps adatátviteli sebességet kínáló OneSeg-től, sőt semmilyen tartalomvédelmi, digitális jogkezelő-szűrő szoftver használatát sem írták elő, így a OneSeg szabadon és ingyen válogathatott a teljes csatornakínálatból. További előnynek bizonyult, hogy a vállalat tunerei segítségével az adást nem csak mobiltelefonokon, de PC-ken, sőt az autók navigációs berendezésein is fogni lehet, ami jelentősen növelte a felhasználók táborát.
Kapcsolódó cikkek
- Integrált WiFi/WiMax/DVB-H csip az Intel-től
- Mobil TV: 12 tv-csatorna havi 1900 Ft-ért a T-Mobile-nál!
- EU: Folytatják a Galileo kiépítését
- Vízálló mobiltévé
- Mobiltévé a Nintendo DS-en
- Roham a Nintendo mobiltévé kiegészítőért, lefagyott weboldal
- A világ első DVB-T MP3 lejátszója
- Rendhagyó TV-telefon a Sanyotól
- Ericsson HSPA-platform multimédiás készülékekre
- A Nokia mobiltévé-szabványát támogatja az EU
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.