Többszörösére nőtt a memóriakártyák piaca
Tavaly 720 ezer memóriakártyát értékesítettek Magyarországon, ami több mint ötszörös növekedést jelent 2006-hoz képest – derül ki a GfK Hungária piackutató intézet éves felméréséből. A piacot 31 százalékos részesedéssel a Hama forgalmazásában lévő SanDisk uralja.
A GfK reprezentatív kutatása alapján a memóriakártyák hazai piaca ötszörösére növekedett egy év alatt, ami 720 ezer eladott kártyát jelent.
A piacvezető SanDisk részesedése a 2006-os 26-ról 31 százalékra nőtt és elsősorban két nagy riválisa, a Kingston és az Olympus rovására erősödött. A 20 márkára kiterjedő felmérés szerint a három dobogós összesen a piac 60,3 százalékát mondhatja magáénak.
Prohászka Ottó, a Hama ügyvezetője a piac általános növekedésénél is jobb eredményeket elsősorban a teljes szegmenst lefedő választéknak és az innovatív gyártói megközelítésnek tulajdonítja. A memóriakártyák kereskedelmében különösen éles verseny zajlik − mondta a szakember −, a SanDisk pedig rendszeresen az elsők között dobja piacra a mind gyorsabb és nagyobb kapacitású kártyáit.
Kapcsolódó cikkek
- Közösen gyárt NAND flash memóriát a Toshiba és a SanDisk
- Fotósok álma: szupergyors 32 GB-os flash kártya a Panasonictól
- Kétszeres kapacitású NAND flash a SanDisktől
- Kingston fejlesztések
- 32 GB-os SanDisk SDHC memóriakártya áprilistól
- 32 GB-os Panasonic SDHC memóriakártya
- SanDisk USB flash eszköz automatikus online biztonsági mentéssel
- SD/MMC adapter IDE csatornára
- Pendrive memóriakártya combo
- A Delkin bemutatta a világ leggyorsabb 16 GB-os UDMA CF memóriakártyáját