Ballmer, Barroso, Merkel, Sarkozy a CeBIT megnyitón
A CeBIT 7-8 évvel ezelőtti fénykorában a legnagyobb hardvergyártók másfél hétre egész irodaházakat telepítettek az egyes sorszámú pavilonba, standjukon saját lift kötötte össze a különböző szinteken elhelyezett tárgyalókat, irodákat vagy a tetőn elhelyezett rendezvénytermet. Ez ma már egyertelműen a múlté, a legendás egyes pavilon átalakult parkolóházzá, ugyanakkor még 25 pavilont töltenek meg napjaink informatikai újdonságai. A hangsúly a hardverről áttolódott a szoftveres megoldásokra, illetve az utóbbi években a fogyasztói elektronikára, a mobiltelefóniára, a személyi digitális asszisztensek mind szélesebb körű használatára (GPS) és a mind nagyobb felületű kijelzőkre. Bár ez a CeBIT már nem az a CeBIT, azért Hannover most is kiteheti a "megtelt" táblát, ezen a tavaszon is itt dől el, hogy mit hoz a jövő. Az pedig, hogy ez már nem csupán egy szakma jövője, hanem mindannyiunké, kitetszik a politikai odafigyelésből is, Ballmernél nagyobb hangsúlyt kap a híradásokban Barroso, Merkel vagy Sarkozy, Európa gazdasági fejlődésének záloga, hogy miképp épül be mindennapjainkba az informatika.
Kapcsolódó cikkek
- CeBIT 2008: kisebb területen kevesebb kiállító
- Samsung termékek a CeBit-re és IT Brandshop megnyitó
- D-Link a CeBIT-en: digitális otthon, hackerszakértők kerekasztala
- NECDisplay Solutions termékek a CeBIT 2007 kiállításon
- OCZ FireWire flash meghajtók
- Egységes európai mobiltévé-szabványt szorgalmaz az EB
- Támogatói szerint a Blu-ray 3 éven belül kiszorítja a HD DVD-t
- Bemutatták az új Commodore PC-ket a CeBIT-en
- Második generációs Samsung UMPC a CeBIT-en
- Új Power Ready laptoptáskákat mutatott be a CeBIT-en az APC
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.