Európa legnagyobb internetes munkaerő-közvetítője

Magyarországon a Jobs & Adverts

Wesselényi Andrea, 2000. február 10. 00:00
"Úgy gondolom, hogy a Jobs & Adverts hazai piacon való megjelenése mérföldkőnek tekinthető, hiszen miközben az internetszolgáltatók többségét már megtalálta a külföldi tőke, ez ideig csak kevés nagy tartalomszolgáltató gondolta úgy, hogy érdemes a magyar piacra is kiterjeszteni szolgáltatásait" - e szavakkal nyitotta meg a február 1-jén megtartott sajtótájékoztatót dr. Muth János, a Jobs & Adverts magyarországi igazgatója.
Valóban jelzésértékű a tény, hogy a szakma élvonalában működő multinacionális cég elég érettnek találta a magyar piacot a belépésre. A döntés hátterében érthetően az is megbújik, hogy az állásközvetítés területén üzleti sikerre, azaz megfelelő számú hazai hirdetőre, valamint az internetet böngésző álláskeresők tömegeinek megjelenésére számít.

A Jobs & Adverts eredményeiről, magyarországi indulásáról és terveiről dr. Muth Jánossal beszélgettünk.

- Milyen előzmények után nyitotta meg a Jobs & Adverts magyarországi irodáját?

- A németországi anyavállalat 1995-ben jött létre, internetidőben mérve tehát elmondható, hogy régóta bővíti internet alapú szolgáltatásait. Ma már 17 - főként európai - országban van önálló fiókirodája, így a Jobs & Adverts Európa legnagyobb internetes munkaerőpiaca (www.jobpilot.net). Úgy gondolom, hogy a nemzetközivé válás, illetve globalizálódás kulcsfontosságú feladatot jelent azon vállalatok számára, amelyek a XXI. század információs társadalmának élvonalában kívánnak maradni. A Jobs & Adverts ezt idejekorán felismerte: 1997-ben egy nemzetközi szerverplatformot indított el az állásajánlatok és önéletrajzok világméretű megjelenítésére. A thaiföldi iroda 1997. évi megnyitása a cég globális terjeszkedésének kezdetét jelentette, s nem sokkal ezután, 1998 elején kezdett el tevékenykedni amerikai fiókirodánk, amit újabb európai kirendeltségek megnyitása követett Bécsben és Zürichben. 1999 elején franciaországi és svédországi megjelenésünkkel ismertségünk Európa-szerte tovább nőtt. A közép-kelet-európai régión belül Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban 1999 tavaszán állítottunk fel képviseletet, év végén pedig megnyílt a magyarországi iroda.

- Mennyiben élveznek önállóságot az egyes nemzeti irodák, illetve hogyan kapcsolódnak össze az anyavállalattal és a többi fiókirodával?

- Szeretném hangsúlyozni, hogy minden egyes fiókiroda önálló cégként működik, saját csapattal, saját marketinggel - tehát nem csupán a nemzetközi site adaptációjaként jelenünk meg. Mi magunk dönthetjük el, hogy a www.jobpilot.hu címen elérhető magyar weboldalainkon milyen tartalmat szolgáltatunk az álláshirdetésekhez kapcsolódóan. Az anyacég természetesen egységes megjelenést, valamint egy nagy nemzetközi adatbázishoz való kapcsolódást biztosít, tehát jól működő keretet ad a vállalkozásnak, de a helyi fejlesztéseket magunk végezzük úgy, hogy igyekszünk minél alaposabban figyelembe venni a hazai munkaerőpiac jellemzőit, a hirdetők és a látogatók igényeit.

- Milyen alap-, illetve kiegészítő szolgáltatásokat kínál a Jobs & Adverts?

- A jobpilot.net weboldalain a betöltendő állások meghirdetésétől kezdve a szakmai önéletrajzokon, vállalati ismertetőkön és reklámhirdetéseken keresztül egészen a nemzetközi szintű álláskeresés területén nyújtott innovatív szolgáltatásokig minden megtalálható. Szolgáltatásainknál kiemelt figyelmet fordítunk az egyszerű kezelhetőségre, a felhasználóbarát megjelenésre és az áttekinthetőségre. Lehetőséget adunk a pályázók célirányos keresésére, a szakmai önéletrajzok böngészésére és elemzésére. Premium-Gold szolgáltatásunk lényege, hogy amennyiben egy munkaadó által felkínált állás összeegyeztethető az adatbázisunkban szereplő pályázó által betölteni kívánt munkakörrel, akkor gondoskodunk arról, hogy az adott hirdetés a kiválasztott pályázó személyes honlapján megjelenjen. Az integrált e-mail funkció segítségével pedig az álláskeresők közvetlenül a hirdető cégnek tudják elküldeni pályázataikat úgy, hogy e-mail címük titokban marad. E szolgáltatások rendkívül közkedveltek az álláskeresők körében, a hirdetők pedig rengeteg időt takaríthatnak meg használatukkal.

- Mit takar a külföldi oldalakon megjelenő "Jobticker" szolgáltatás?

- Ebben a rubrikában az álláskeresők az utolsó egy hét legújabb, legaktuálisabb állásajánlatainak rövid változatát tekinthetik meg. A pályázók a legfrissebb hirdetésekhez való közvetlen hozzáférés mellett a Jobtickerhez rögzített link segítségével eljuthatnak az adott vállalat honlapjára is.

- Mi az, amit mindebből a magyar oldalakon is láthatunk már?

- Magyar oldalainkon két alapvető szolgáltatásunk közül a böngészhető álláspiacon az első hónap után már több mint 200 új hazai állásajánlatot tudunk felmutatni, az önéletrajz-adatbankba való online bejelentkezési lehetőség pedig heteken belül elindul. Természetesen a magyar site-ról kiindulva is megtekinthető, illetve kereshető a nemzetközi állásadatbázis, ami a rendszer fő erősségét jelenti. Terveinknek megfelelően a magyarországi állásajánlatok a nemzetközi gyakorlat szerint valamennyi foglalkoztatási területet felölelik. A folyamatosan frissített álláshirdetés-adatbázis tartalmát egy adott hirdető vállalat igénye szerint egyedi vállalati prezentációkkal, cégismertetőkkel bővítheti.

- Hol és hogyan készülnek el ezek a prezentációk, amelyekhez nyilvánvalóan hozzáértő webdesign-szakemberekre van szükség?

- Valóban, a cég nemzetközi ügyfelei már hozzászoktak az általunk kidolgozott professzionális webdesign-megoldásokhoz. A Jobs & Adverts úgynevezett "Kreatív" részlegében folyik a legújabb know-how-k kidolgozása. Szaktudásunkat összpontosítva minél szélesebb szolgáltatási kört igyekszünk felkínálni ügyfeleinknek. A személyes megbeszélésektől kezdve az állásajánlat vagy a vállalati ismertető megtervezéséig, kivitelezéséig és a weboldalon való elhelyezéséig a Jobs & Adverts Kreatív szakszerű tanácsadó és designszolgáltatásokat kínál, így például vállaljuk állásajánlatok megtervezését a vállalat image-ével összhangban, egyedi vállalati profilok kialakítását, vállalati webhelyek megtervezését és kivitelezését, szalaghirdetések megtervezését és elhelyezését, online médiatervezést, valamint az állásajánlat elhelyezését más internetes álláshelyeken. Internetberkekben kevésbé járatos ügyfeleink számára többéves piaci tapasztalatunk birtokában egyénre szabott tanácsadást is kínálunk.

- Világszinten hányan használják a Jobpilot oldalait?

- A cég méreteit jól érzékelteti, hogy jelenleg több mint 43 ezer állásajánlat található nemzetközi adatbázisunkban. A német szerveren elérhető adatbázist havonta mintegy 700 ezren látogatják, havonta összesen 13 millió oldalmegtekintést - azaz page viewt - számolunk, ami azt jelenti, hogy oldalunkon 1,8 másodpercenként megjelenik egy új potenciális munkavállaló.

- A Jobs & Adverts magyar nyelvű oldalai 1999. december végén kerültek fel az internetre. Milyen célokat tűzött ki az anyavállalat, illetve mit szeretnének elérni az idei év végéig?

- Egyik legfontosabb célunk, hogy meggyőzzük ügyfeleinket kiváló minőségű munkánkról. A Jobs & Adverts Európa legnagyobb internetes kereskedelmi munkaerőpiaca, amely fejlődésének legdinamikusabb szakaszában nyitotta meg közép-kelet-európai irodáit. Természetesen a fő cél az állásajánlatok, az önéletrajz-adatbázis és a látogatottság növelése annak érdekében, hogy ügyfeleinket meggyőzzük, valóban érdemes bennünket választani; bevételünk jelentős részét fordítjuk marketing- és PR-tevékenységre.

- Milyen eszközökkel hívják fel magukra az álláskeresők és hirdetők figyelmét?

- Magától értetődően online álláspiacunkat az interneten hirdetjük, számos bannerhirdetést állítunk be a legismertebb keresőszerverek - mint például a Lycos és a Yahoo - főoldalára, amelyek mind vállalkozásunkra hívják fel a figyelmet. Ezenkívül több mint 6000 link vezet az interneten a Jobs & Adverts honlapjára. Magyarországi irodánk stratégiai partnerekkel való kapcsolatok kiépítésére törekszik. A Jobs & Adverts jelenleg is folyó hirdetési kampánya 1999 elejétől több európai országban beindult. A modern megjelenés komolyan felkeltette a nagy példányszámú kiadványok - például a Stern és a Wirtschaftswoche -, valamint bizonyos kereskedelmi kiadványok - mint a C't magazin vagy a VDI Nachrichten - olvasóinak figyelmét. Az új rádiókampány 1999 tavaszán kezdődött. A reklámszövegek változatosak és sokrétűek, a készítők külön figyelmet fordítanak arra, hogy a különböző reklámszövegek más-más célcsoportot célozzanak meg. A médiastratégia ezen eleme megfelelő elérést és kapcsolatot biztosít. Marketingstratégiánk egyaránt jelentős és hatékony eszköze a kereskedelmi vásárokon való részvétel, éppen ezért az összes jelentős ilyen jellegű európai rendezvényen jelen vagyunk.

- Hogyan látja a hazai álláspiacot, illetve az internetes állásközvetítő-piacon kialakuló egyre élesedő versenyt?

- Meglátásom szerint a magyarországi álláshirdető-piac az álláskínálat tekintetében a nemzetközi palettával összehasonlítva viszonylag egysíkú. Kihívásnak érzem, hogy ennek alakításában mi magunk is részt vehetünk, annál is inkább, mert az internet rugalmas funkcióival lehetőséget ad a kísérletezésre, új típusú ajánlatok kipróbálására, oldalainkon kínálunk például a Magyarországon ritkaságnak számító gyakornoki állásokat is. Ami az internetes állásközvetítő-piacon tevékenykedő hazai versenytársakat illeti, azt gondolom, hogy előnyt jelent számunkra a nemzetközi háttér, a magyar oldalakhoz is kapcsolódó világméretű adatbázis és az anyavállalat 5 éves piaci tapasztalata.

- Melyik réteget tartják elsődleges célközönségüknek, és vannak-e információik a látogatók összetételéről?

- A www.jobpilot.net oldalain megjelenő álláskeresők többségében olyan magasan képzett szakemberek, akik az információáramlást rendkívül meggyorsító internetet naponta használják. Felhasználóink körében végzett elemzések szerint a látogatók 54 százaléka felsőfokú végzettségű, 49 százalékának több mint 5 éves szakmai tapasztalata van, 29 százaléka pedig a szakirányú munkaerőpiac magasan képzett pályakezdője. Úgy gondoljuk, hogy a világhálón ma még főként a fiatal, magasan képzett munkavállalók jelennek meg, a kör azonban az internet nagyobb térhódításával fokozatosan szélesedik majd.

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01