Egyelőre nincs tömeginternet az amerikai városokban
Elsőként a pennsylvaniai Philadelphia vezetése jelentette be 2005-ben az ambiciózus tervet: a legnagyobb, 350 négyzetkilométer területű amerikai wifi-hálózatot hozzák létre. Az elképzelések szerint a helyi felhasználók, különösen a szegény városlakók ingyen vagy csekély díj ellenében csatlakozhattak volna a világhálóra. Nem sokkal később Chicago, Houston, San Francisco és tíz további nagyváros, valamint tucatnyi kisváros jelentett be hasonló tervet.
A kezdeti lelkesedés azonban idővel alábbhagyott, több szolgáltató, köztük a piacvezető EarthLink tavaly év végén közölte, hogy a megvalósításnak technikai nehézségei vannak, a kivitelezés és működtetés nem kifizetődő. Kiderült, hogy a hálózatokhoz az eredetileg tervezettnél sokkal több úgynevezett routerre (útválasztóra) volna szükség, így megnövekedtek a költségek. A cégek rájöttek, hogy nem éri meg nekik a hálózatok kiépítése még úgysem, ha ingyen igénybe vehetik a város utcai oszlopait. Közben a fizetős ügyfelek köre sem bővült az elvárt mértékben, és az internetes előfizetések árai is jelentős mértékben csökkentek.
A profitszemlélet miatt buktak meg az elképzelések - mutatott rá Sascha Meinrath, a washingtoni New America Foundation elemzője. Az ügy amerikai támogatói az Egyesült Államok városaiban is meg szerették volna valósítani az Athénban, Lipcsében vagy Bécsben már működő modellt, amelynek keretében ingyenes wifi-hálózatokat üzemeltetnek. Az arizonai Tempe városában azért bukott meg a 2006-ban indított wifi-hálózati kezdeményezés - amely havi 20 dolláros hozzáférést biztosított -, mert a helyi szolgáltató, a Gobility tavaly decemberben közölte, hogy nincs elég előfizetője.
Meinrath szerint az ingyenes városi wifi-hálózatokat csak a profitérdekeltségeken felülemelkedő önkormányzatok működtethetik. Van olyan kisváros, például a floridai St. Cloud, amelynek vezetése 3 millió dollárból ingyenes internetes hálózatot épített ki: a lakók 70 százaléka azt használja. A nagyobb városokban azonban 20-30 millió dolláros vagy még nagyobb költséggel kell számolni.
Az Egyesült Államokban megkerülhetetlen piacszemléletet a közösségi szempontokkal házasítva Minneapolisban egy új modell látszik körvonalazódni. Egy helyi nagy internetes szolgáltató elkötelezte magát a városi hálózat kiépítése mellett, de azzal a feltétellel, hogy a város ezért cserében vállalja egy minimális számú városi alkalmazott, közöttük parkolóőrök, rendőrök és tűzoltók előfizetését. Elemzők szerint ez piacképes modellnek ígérkezik.
Kapcsolódó cikkek
- Wi-Fi-n nézhetjük a videomegosztókat és az időjárást az LG új Blu-ray lejátszójával
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- Wireshark 1.2.8
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Globális felhő-stratégiával jelentkezett a Fujitsu
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Cisco Cleanair - mobil munkavégzés wifi-interferencia nélkül
- Internetfüggők az amerikai diákok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.