Warcraft III

Mortimer Mortimer, 2000. február 19. 15:35


A Warcraft III fejlesztői részt vettek egy online chaton, ahol a rajongók kérdéseire válaszolva számos újdonságot mondtak el. A beszélgetés fordítása előtt felidézzük az eddig megismert tényeket és közzéteszünk újabb, eddig nem látott screenshotokat is.
A Warcraft 3-mat a tavalyi ECTS-en jelentették be, emlékeztetőül pár sor tavaly őszi hírűnkből:

A Blizzard Entertainment bejelentette a Warcraft III: The Gates of Stormwind Keep-et.
Nem valósidejű stratégiai játék (RTS) lesz, hanem "roleplaying strategy game" (RPS, szerepjáték-stratégia) lesz. Az eddigi stratégiákban a fő hangsúly a bázismenedzselésen volt, de itt a harcon és a játékmeneten lesz a hangsúly. Bevezetik a hősök toborzásának lehetőségét is. Hatalmas seregek helyett hősöket és kisebb csapatokat irányíthatsz majd.

Hat fajjal játszhatsz, nem csak az orkokkal és az emberekkel. Új, félelmetes erejű szereplők az orkoknál is gonoszabb extradimenzionális démonok, a Burning Legion. A másik 3 faj még nem ismert, de egy kép alapján egyikük az élőhalottak lesznek.

A sztori alapja a Blizzard törölt játékterve, a WarCraft Adventures. Grafikai jellemzők: teljesen új 3D motor, csontváz alapú modellezés, szoftverrenderelés. A kameramozgások nem lesznek teljesen szabadok, mint a többi 3D-s játéknál. Mellékelni fogják a pályaszerkesztőt, mellyel teljesen új egységeket, hősöket és varázslatokat tervezhetünk, saját grafikával, és egy Javahoz hasonló programnyelv is a csomag része lesz.

Indulásnál egy őrtornyunk van, és a világot semleges faluk, tanyák, városok, templomok és vándorló szörnyek népesítik be. Felderítéssel és küldetésekkel is juthatunk új egységekhez, de hőseinket is fel tudjuk szerelni varázstárgyakkal.
6 hős lesz játékosonként, melyek tapasztalatot szerezve fejlődhetnek, nővekedhet erejük. ALapvető fontosságúak, mivel nélkülük nem lehetséges az egységek csapatba szervezése és irányítása (pl.: egy veterán hős 12 egységet vezethet majd).
A Battle.net-en keresztül a multiplayer rész adott, sokféle tipusban. Várható megjelenési dátum 2000 vége. A Warcraft III honlapján számos képet és hátteret találhatunk.

S most jöjjenek a friss infók, a fejlesztőktől; az alábbiakban a Warcraft III chat fordítását közöljük.

Hello mindenkinek. Mielőtt az első kérdést feltennénk, bemutatnám az online csevegés válaszolóit: Mike O'Brien, Rob Pardo és Bill Roper képviselik a fejlesztőket.

Hány egységem lehet egyszerre?

Az egységek száma a hőseid vezetési képességétől függ. Például, ha egy hősöd van 8-as vezetési tudással, akkor 8 egységed lehet.

Hány legendás hősöm lehet egyszerre?

Jelenleg az általad irányítható hösők száma négy. De ez még változhat amikor a játékegyensúlyon fogunk dolgozni.

Mikor fogtok más fajokat is bejelenteni?

A negyedik Warcraft III fajról áprilisban, a PC Accelerator magazinban rántjuk le a leplet.

Miért határoztatok úgy, hogy nem választható OpenGL 3D gyorsításnál?

A Direct3D jobb választás játékunkhoz, mivel mi csontvázanimációs, bőrrel borított egységeket csinálunk. Az OpenGL jelenlegi formájában ilyen egységeknél nem képes hardveres transzformációt és fényeket alkalmazni.

Ha a játékos több hőst irányít és egyik közülük meghal, mi történik?

Ha egy hős meghal a szerepjátékokhoz hasonlóan feltámasztható a játékos bázisán.

Mi az a screenshotok bal alsó sarkában látható nagy ovális?

A minitérkép helye. A közeli jövőben készítünk egy a StarCraftéhoz hasonló minitérképet.

Hogy lehet elveszíteni a játékot ha a hősök feltámaszthatók?

A játékos csak akkor veszít, ha a vártornya megsemmisül.

Vannak tervek egy Warcraft III fórum indítására a Battle.neten?

Ha közelebb kerülünk a megjelenési dátumhoz és a rajongóknak jobban be tudjuk mutatni a játékmenetet, akkor kirakunk egy Warcraft III fórumot weboldalunkra.

Ki használhatja a Warcaft III szerkesztőjét?

A játék mellett mellékelünk egy teljes 3D pályaszerkesztőt, amivel a játékosok megalkothatják saját pályáikat, elhelyezhetnek egységeket, szerkeszthetik az egységek jellemzőit és beállíthatják a győzelmi feltételeket.

Lesz a Diablo II CD-n Warcraft III videó?

Igen.

Mi az a screenshotokon látható botot tartó ember?

A bottal a kezében unikornison lovagló ember az Archmage (ősmágus). Meteorvihar (Meteor Storm), jégvihar (Ice Shock) és visszahívás (Recall) varázslatokra képes.

Mit veszítek ha egy hős meghal?

A hős csapata haláláig védi a hőst, tehát ha egy hős meghal minden vele tartó egység megsemmisül. Halál esetére még további büntetéseket is tervezünk, de ezeket majd a játékmenet kiegyensúlyozásakor döntjük el.

Hány CD lesz a játék?

Még túl korai megmondani, de biztosan több mint egy.


Hány ember játszhat multiplayerben?

Még nem tudjuk megmondani a pontos számot, de csapatjátéknak szánjuk a játékot, és határozottan több játékosra tervezzük mint a Starcraftot.

Milyen fileformátumban lesz a játék?

A játékban mindenhol nem szabadalmaztatott fileformátumokat használunk, mivel nagyon egyszerűvé akarjuk tenni a játékosok számára a szoftver testreszabását, a változtatásokat. A geometria, az animációk és az egységek statisztikái szövegfile-okban lesznek tárolva, a hangok .wav fileok lesznek, a textúrák .pcx, .tga, .bmp stb. A scripteket forráskódban közöljük.

A Blizzard a Diablo II-höz hasonlóan hetente ki fog adni egy screenshotot?

Még nem beszéltük meg milyen információkat és hogyan fogunk közölni a rajongókkal a fejlesztés menetéről, de mindenképpen támogatni fogjuk a Warcraft közösséget.

Mi az a koreai bemutatón látott hatalmas ork?

Az egy ork hős, neve Tauren Lord. Egyébként nem ork, hanem minotaur, és más képességek mellett birtokolja a War Stomp (magyarul: "nehézkesen lépdelni") szakértelmet.

Vannak női hősök?

Több is, például az emberek oldalán a Ranger (erdőjáró) nő.

Hogy fejlődnek a hősök?

A hösők tapasztalatot szerezhetnek csatákban és küldetések során. Elegendő tapasztalati pont megszerzése után szintet léphetnek.

Hogy lesz összekötve a Warcraft Adventures történetvonala a Warcraft III-éval?

A Warcraft III történetének egyik főszereplője Thrall, a Warcraft Adventures ork vezetője. A Warcraft III sztorija néhány évvel a kalandjátékban szereplő események után zajlik.

A hősök válthatnak fegyvert vagy páncélt?

A hősök korlátozott számban használhatnak tárgyakat. Találhatnak és használhatnak új fegyvereket, de nem válthatnak páncélt.

Több képen is látható egy elf botjával a kezében. Mi a neve és a funkciója?

Ő az elf pap, az emberek oldalán van. Képes sérült egységek gyógyítására, és a Restoration varázslata eltávolítja az ártó varázslatokat.

Lesz Machintosh verzió a játékból?

Ugyan még nem jelentettük be a Mac változatot, de hagyományosan támogatjuk a Mac közösséget és odaadó, lelkes játékosoknak tartjuk őket.

Szerveződhetnek formációkba az egységek?

Jelenleg az egységek olyan alakzatban maradnak amilyenben a játékos hagyta őket, de a közeli jövőben kidolgozzuk a formációk választásának rendszerét.

Vissza fog térni bármely Warcraft II karakter?

Habár még nem mondhatok pontos részleteket a Warcraft III történetvonaláról, de biztosíthatom hogy meg fognak jelenni ismerős karakterek.


Milyen tárgyak lehetnek még a hősök készletében?

A hősök számtalan rájuk és csoportjukra hatással lévő tárgyat találhatnak. Találhatnak töltettel rendelkező varázslatokat lövő tárgyakat, mely varázslatokat amúgy nem használhat a fajuk. Ilyen például a Gyógyítása pálcája (Wand of Healing).

Milyen nagyok lesznek a Warcraft III pályák?

Multiplayer játék esetén a játékosok számától függ a térkép mérete. De a kis pályák is hatalmasnak tűnnek majd a 3D környezet miatt.

Lesznek időjárási effektek?

Igen, a legutóbbi változatban már van hó és eső is.

Meg tudjátok becsülni a Warcraft III videók hosszát?

Még korai a kisfilmrészletek hosszáról beszélni, pár hónappal ezelőtt még a Diablo II-ről sem tudtunk pontos részleteket. Számos kisebb, a játék engine-jével készült videó lesz, tehát elég hosszú lesz az össz-időtartam.

Hány küldetés lesz egyjátékos kampánynál?

A Warcraft III kampány a Starcraftban látottakkal ellentétben nem küldetésalapú lesz. Ehelyett egy nagy, folyamatos világban zajlik, ahol a játékosok szerepjátékszerűen kalandozhatnak.

A hagyományos egységek fejleszthetők?

A Starcrafthoz hasonlóan kifejleszthetők egységjavító dolgok, beleértve olyan varázslatokat is, amik globálisan hatnak minden azonos típusú egységre.

Miért határoztatok még egy valósidejű stratégia helyett szerepjáték mellett?

A Warcraft III elsősorban stratégiai játék. Az unalmas elemek számát csökkentve és szórakoztató dolgokat bővítve akarjuk továbbfejleszteni a stratégiai játékstílust. A szerepjáték-elemek hozzáadásával egy még érdekesebb interaktív világot alkothatunk, ami eddig a valósidejű stratégiák (real-time strategy, RTS)gyengesége volt.

A csaták stratégián és tervezésen, vagy reflexeken és akción alapulnak?

A sikeres játékosoknak mindkettőben jeleskedniük kell. A valósidejű stratégiákhoz hasonlóan a játékosnak globális döntéseket is kell hoznia, de képesnek kell lennie gyorsan gondolkodni a taktikai összecsapások levezetéséhez.

Milyen hosszú lesz a játék?

A jó RTS-ben lehet gyors játszmákat is játszani; a Warcraft III-ban az átlagos játékhossz hasonló lesz a korábbi játékokhoz.

Terveznek valamit a "rush" (gyors lerohanásszerű támadás olcsón gyártható egységekkel) ellen?

A stratégiai játékot élő lakossokkal teli szerepjátékvilágba helyezve a játékosoknak fel kell fejlődniük mielőtt ráakadhatnának az ellenfél bázisára.

A taktikai harc hasonlítani fog a Mythben látottakhoz?

Nem. Míg a Myth-ben nagyszámú, alakzatban lévő egység harcolt a Warcraft III kevés, változatos csoport van rengeteg speciális képességgel és varázslattal. A csaták nagyon érdekesek lesznek a győzelemhez szükséges varázslatok és ellenvarázslatok miatt.

Mit kap egy hős szintlépéskor?

Növekszik életpontjainak száma és támadóerereje. A játékos választhat új speciális képességet is a hősnek.

Képesek lesznek Internetes játéknál különböző fajok egymással szövetkezni?


A Warcraft III multiplayer részét a csapatjátékot figyelembe véve fejlesztjük. A fajok csatában kiegészítik egymást, tehát egy két különböző fajból álló csapatnak egyedi képességei vannak, amikkel amúgy a két különálló csoport nem rendelkezne.

Hogy fog működni az erőforrásgyüjtögetés?

A játékosok kezdetben semleges szörnyek legyőzésével szerezhetnek aranyat. Később találhatnak erőforráspontokat (node), amik az aranybányákhoz hasonlóan folyamatosan aranyat generálnak.

Forrás: Warcraftiii.net

Kulcsszavak: stratégia warcraft játék

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01