Origo: külső beszállítókkal bővítik a szolgáltatásokat
Fejlesztésekről határozott, ugyanakkor belsős gárdájának bővítése nélkül kíván új szolgáltatásokat bevezetni az Origo hírportált, a freemail ingyenes levelezőprogramot és az iwiw közösségi portált is működtető társaság - közölte Fischer András, az Origo Zrt. Vezérigazgatója.
"Hatvanhárom fős munkatársi gárdánkkal a legalább naponta frissülő hazai orgánumok közül a legnagyobb holdudvarú szerkesztőség a miénk" - tette hozzá, ezzel is magyarázatot adva arra, miért nem a létszámot, hanem az együttműködő partnerek körét szeretnék bővíteni. Már csak azért is, mert a széles közönségrétegnek szóló szolgáltatások helyett mindinkább a kisebb, de jól körülírható csoportokra szabottaké a jövő, különösen, hogy három nagy szolgáltatásuk valamelyikét legalább hetente használja a három és fél millió hazai netező 92 százaléka. Az sem elhanyagolható segítség, hogy a kijelentkező freemail- vagy iwiw-felhasználókat egyből az Origo oldalára tanácsolja a rendszer - tette hozzá.
"Elmegyünk az olvasói tartalmak felé, de - szemben más iskolákkal - nem gondoljuk, hogy össze kellene mosni a szerkesztőségi cikkeket a kommentárokkal és az olvasók készítette anyagokkal" - specifikálta helyzetüket a vezérigazgató, megemlítve, mind szöveges, mind mozgóképes tartalmaik fejlesztésekor lényeges szempont, hogy egy telekommunikációs óriáscég (Magyar Telekom Csoport) áll a társaság mögött.
Bővítik az Origo.hu lakossági szolgáltatásait, és indítanak egy "nagykert" is, amelynek révén más tartalomszolgáltatók is terjeszthetik az innen származó termékeket, sorolta terveiket a vezérigazgató. Megjegyezte: a kínált tartalomban valamivel visszafogottabbak riválisaiknál, így nem is csoda, ha az Origo-n nem a csínján kezelt bulvárhírek, hanem a belpolitikai és a gazdasági információk jelentik a húzóerőt.
Az iwiw-en - amelynek újabb fejlesztéseit szeptemberben jelentik be - a megvásárlás óta eltelt két esztendőben az volt a legfőbb feladat, hogy megfeleljenek a rohamosan növekvő felhasználói kör jelentette kihívásnak, hiszen 2006 óta megtízszereződött a közösségi portál tagjainak száma.
"A növekedés azért állt meg, mert a felhasználók száma egy kis rátartással elérte az internetezőkét, azaz aki ma Magyarországon netezik, az iwiw-es" - mondta. Mint jelezte: jelenleg a képkiszolgálás javításán dolgoznak, majd kezdődik az egyedi specifikációk bevezetése, hiszen vannak olyan szolgáltatások, amelyek nagy valószínűséggel csak egy kisebb csoportot érdekelnek. A vezérigazgató szerint előfizetéses szolgáltatásoknál több tízezres felhasználói kör esetén érheti meg a bevezetés, de elképzelhető, hogy akár ötezer embernek is érdemes behozni egy-egy újabb fejlesztést.
"Szerintem még nem jött el az átpozícionálás ideje, de van a fejemben néhány továbbfejlesztési lehetőség" - mondta a kétmillió felhasználó mintegy másfélszer ennyi e-mail címét kezelő freemail-ről Fischer András, aki szerint "elképzelhető, hogy elindulnak itt bizonyos prémiumszolgáltatások", amelyekért például adatai megadásával "fizethet" a felhasználó.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilfotóról is fordít a Google
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Online iTunes-t tervez az Apple?
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- 25 ország blokkolja a Google szolgáltatásait
- Több száz milliárd szóból tanul fordítani a Google
- A Microsoft beindította Fix It javítószolgáltatását