Origo: külső beszállítókkal bővítik a szolgáltatásokat

MTI Sajtóadatbank, 2008. július 28. 08:34

Fejlesztésekről határozott, ugyanakkor belsős gárdájának bővítése nélkül kíván új szolgáltatásokat bevezetni az Origo hírportált, a freemail ingyenes levelezőprogramot és az iwiw közösségi portált is működtető társaság - közölte Fischer András, az Origo Zrt. Vezérigazgatója.

"Hatvanhárom fős munkatársi gárdánkkal a legalább naponta frissülő hazai orgánumok közül a legnagyobb holdudvarú szerkesztőség a miénk" - tette hozzá, ezzel is magyarázatot adva arra, miért nem a létszámot, hanem az együttműködő partnerek körét szeretnék bővíteni. Már csak azért is, mert a széles közönségrétegnek szóló szolgáltatások helyett mindinkább a kisebb, de jól körülírható csoportokra szabottaké a jövő, különösen, hogy három nagy szolgáltatásuk valamelyikét legalább hetente használja a három és fél millió hazai netező 92 százaléka. Az sem elhanyagolható segítség, hogy a kijelentkező freemail- vagy iwiw-felhasználókat egyből az Origo oldalára tanácsolja a rendszer - tette hozzá.

"Elmegyünk az olvasói tartalmak felé, de - szemben más iskolákkal - nem gondoljuk, hogy össze kellene mosni a szerkesztőségi cikkeket a kommentárokkal és az olvasók készítette anyagokkal" - specifikálta helyzetüket a vezérigazgató, megemlítve, mind szöveges, mind mozgóképes tartalmaik fejlesztésekor lényeges szempont, hogy egy telekommunikációs óriáscég (Magyar Telekom Csoport) áll a társaság mögött.

Bővítik az Origo.hu lakossági szolgáltatásait, és indítanak egy "nagykert" is, amelynek révén más tartalomszolgáltatók is terjeszthetik az innen származó termékeket, sorolta terveiket a vezérigazgató. Megjegyezte: a kínált tartalomban valamivel visszafogottabbak riválisaiknál, így nem is csoda, ha az Origo-n nem a csínján kezelt bulvárhírek, hanem a belpolitikai és a gazdasági információk jelentik a húzóerőt.

Az iwiw-en - amelynek újabb fejlesztéseit szeptemberben jelentik be - a megvásárlás óta eltelt két esztendőben az volt a legfőbb feladat, hogy megfeleljenek a rohamosan növekvő felhasználói kör jelentette kihívásnak, hiszen 2006 óta megtízszereződött a közösségi portál tagjainak száma.

"A növekedés azért állt meg, mert a felhasználók száma egy kis rátartással elérte az internetezőkét, azaz aki ma Magyarországon netezik, az iwiw-es" - mondta. Mint jelezte: jelenleg a képkiszolgálás javításán dolgoznak, majd kezdődik az egyedi specifikációk bevezetése, hiszen vannak olyan szolgáltatások, amelyek nagy valószínűséggel csak egy kisebb csoportot érdekelnek. A vezérigazgató szerint előfizetéses szolgáltatásoknál több tízezres felhasználói kör esetén érheti meg a bevezetés, de elképzelhető, hogy akár ötezer embernek is érdemes behozni egy-egy újabb fejlesztést.

"Szerintem még nem jött el az átpozícionálás ideje, de van a fejemben néhány továbbfejlesztési lehetőség" - mondta a kétmillió felhasználó mintegy másfélszer ennyi e-mail címét kezelő freemail-ről Fischer András, aki szerint "elképzelhető, hogy elindulnak itt bizonyos prémiumszolgáltatások", amelyekért például adatai megadásával "fizethet" a felhasználó.

Kulcsszavak: Origo onlineszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01