NHH: januárban mérsékelt növekedés a vezetékes szélessávú piacon
A vezetékes szélessávú előfizetések száma 1,550 millióra nőtt január végére a tavaly év végi 1,537 millióról - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma 2008 januárjában 1,363 millió volt.
Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a négy legnagyobb kábeltelevíziós társaság önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internet szolgáltatásra előfizetők száma januárban 0,5 százalékkal 799 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató - UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI - szélessávú internet-előfizetőinek száma 1,3 százalékkal 541 ezerre emelkedett.
A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 751 ezerre emelkedett december végére.
A hivatal egy hete először közölte a mobil internetes előfizetők számát is, akik január végén 508 ezren voltak.
A közlemény szerint a bekapcsolt vezetékes telefonvonalak számáról szóló kimutatást a 2008-as évre korrigálni kellett, mert az egyik szolgáltató az internetes (VoIP) hangcsatornáinak számait az elmúlt évben nem szerepeltette a statisztikában. A módosítás nyomán a bekapcsolt vezetékes vonalak száma 2008 végén a korábban jelzett 3,094 millió helyett 3,144 millió volt, ami az idén januárban 11 ezerrel 3,133 millióra csökkent.
A korrekció miatt módosult a 100 főre jutó vonalak száma, illetve a háztartások ellátottságát jelző mutató is. A korrigált adatok szerint 2008 végén 100 lakosra 31,33 hangátviteli csatorna jutott, a háztartások ellátottsága pedig 62,57 százalékos volt. Januárban ez a két mutató 31,23-ra, illetve 62,4 százalékra változott.
Januárban a kezdeményezett hívások időtartama 545 millió perc volt, 12 millióval több, mint decemberben. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 169,4 percről 174 percre emelkedett, míg a hívások átlagos hossza 3,23 percről 3,4 percre emelkedett.
A statisztikák szerint januárban 513 ezer fogyasztó 38 millió percnyi telefonáláshoz vette igénybe a közvetítőválasztást, míg decemberben 525 ezren 44 millió percet telefonáltak ezen a módon. A közvetítőválasztás súlya a kezdeményezett hívásokon belül így 8,26 százalékról 6,94 százalékra csökkent.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között januárban 11 623 szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 342 708 számot hordoztak.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- Központi internetsebesség-mérő a szolgáltatók ellenőrzésére Amerikában
- Novemberben tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Tovább bővült a vezetékes szélessávú piac októberben
- Júliusban tízezerrel nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma
- NHH: kis mértékben nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma
- Februárban tovább bővült a vezetékes szélessávú piac
- Az elmúlt évben 16 százalékkal nőtt a vezetékes szélessávra előfizetők száma
- Enyhe növekedés a szélessávú piacon
- Októberben is: növekvő szélessávú-, csökkenő vezetékes-előfizetések
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.