Pozitívan értékelte a magyar hírközlési piacot az Európai Bizottság
A bizottság a mobil-szélessávú szolgáltatások, az internet-alapú televíziózás (IPTV), a triple play - telefon, internet, televízió - csomagok terjedése, valamint a mobilpenetráció folyamatos növekedése, és a fogyasztók védelmének határozott erősödése miatt értékelte úgy, hogy jelentősen fejlődött a magyar hírközlési piac az elmúlt évben.
A mobilpiacot illetően az idén 14. alkalommal közzétett jelentés rámutatott: 2008-ban folytatódott az előfizetők számának növekedése, a penetráció jelentősen, több mint 10 százalékponttal nőtt. További pozitív tendencia, hogy az ügyfélszámon belül 39 százalékra melkedett az előfizetéses díjcsomagok aránya.
A szélessávú szolgáltatások kapcsán a jelentés megállapította, hogy a 2008. júliusi adatok szerint a Európai Unió 27 tagállamának átlagában 100 főre 21,7, míg Magyarországon 15,7 vezetékes szélessávú előfizetés jutott. Ugyanakkor 2007-hez hasonlóan 2008 első felében is az EU 27-ek 7,8 százalékos növekedési ütemét meghaladó mértékben, 10,4 százalékkal nőtt a vezetékes szélessávú vonalak száma Magyarországon. A kábel- és ADSL-szolgáltatók egyaránt kínáltak triple play csomagokat, és bár még nem terjedt el jelentős mértékben, megjelent a piacon az internet-alapú televíziózás, az IPTV szolgáltatás is, ami 2008 első félévének végén már a lakosság 0,15 százalékát elérte.
Az Európai Bizottság a magyar hírközlési szektor egyik legfontosabb fejleményeként értékelte a mobil-szélessávú szolgáltatások térnyerését, miután a mobil-szélessávú előfizetések száma egy év alatt több mint kétszeresére nőtt.
Szintén pozitívan értékelte a Bizottság, hogy a digitális átállásról szóló törvény 2007-es elfogadását követően az NHH 2008 márciusában kiírta a vonatkozó frekvenciákra szóló pályázatokat, majd szeptemberben kihirdette az eredményt, és 2008 végére elindult Magyarországon a földfelszíni digitális televíziózás és a mobiltelevíziózás is.
A vezetékestelefon-szolgáltatások területén a jelentés 2007-hez hasonlóan ismételten a penetráció és a forgalom csökkenéséről számolt be. Megállapította, hogy 2008-ban mind nagykereskedelmi, mind kiskereskedelmi szinten ténylegesen is hozzáférhetővé vált a telefon-előfizetés nélküli csupasz DSL-szolgáltatás, és előrelépésként értékelte, hogy az országos és a vidéki DSL-lefedettség aránya közötti különbség 2008-ban tovább csökkent.
Kapcsolódó cikkek
- Elszabadult távközlési műhold sodródik világűrben
- 3D-kijelzős Samsung mobil
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Jön az első Symbian 3 alapú mobiltelefon
- Májusban újabb mobilkészülékek a Vodafone-nál
- Szabványosítják a mobiltelefon-szoftvereket Japánban
- Újabb zenemobilt kínál az LG
- Az Európai Parlament elfogadta az új hírközlési keretcsomagot
- A felszabaduló rádiófrekvenciák elosztásáról indított konzultációt az Európai Bizottság
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.