Válság idején a netbook a nyerő
Genda Csongor Zoltán, 2009. április 2. 19:41
Az NPD elemzőcég munkatársai óriási növekedést prognosztizálnak az idei évre a netbook-ágazatban. A felhasználók inkább az olcsóbb masinákat választják a felsőkategóriás notebook-ok helyett.
Az amerikai piackutatók előrejelzőse szerint 2009-ben 65%-kal több netbook talál majd gazdára, mint az előző esztendőben. A fogyasztók kezdik felfedezni a kedvező áron beszerezhető alapgépeket, melyek megfelelnek a legtöbb átlagfelhasználó igényeinek. Most, a recesszió idején pedig egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a mini noteszgépek, főképpen az ázsiai régióban mutatnak nagy érdeklődést a felhasználók az olcsó termékek iránt. Japánban és az Egyesült Államokban azonban már nem lesz olyan látványos a növekedés, ám itt is pozitív irányba mozdul el az értékesítési mutató. A netbook-piacot már az Apple kivételével szinte az összes neves számítógépgyártó felfedezte. John F. Jacobs, az NPD egyik munkatársa elmondta, hogy a belépőszintű hordozható gépek iránti példátlan érdeklődés nem csupán a gazdasági válság elmélyülésével magyarázható, hanem köszönhető a gyártók telekommunikációs vállalatokkal való együttműködésének is. A piackutató szerint a netbook-piac növekedése a notebook-szegmens kárára fog történni, ugyanis sok potenciális ügyfelet elcsábítanak majd a laptopoktól a minimasinák.
Kapcsolódó cikkek
- Csinálj Notebook-ot az iPad-ből!
- Előretör az AMD a fogyasztói piacon
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Drágulnak a notebook-akkuk
- Már kapható az MSI GE600 játéknoteszgép
- A Samsung megoldja a hordozható számítógépek pixelhibaproblémáját: kicseréli a notebookot
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása