Javulást észlel Brüsszel az internetes repülőjegy-árusításban
Fokozatosan javul a fogyasztóvédelmi szabályok betartása a repülőjegyeket árusító európai uniós internetoldalakon, egy csütörtökön közzétett uniós felmérés szerint.
A 2007. szeptemberben indított európai uniós vizsgálat eredményeképpen a megvizsgált 137 honlap közül 115 légitársaság honlapját kijavították, közölte Meglena Kuneva fogyasztóvédelmibiztos. Márciusban a bizottság próbavásárlásokat hajtott végre, és a 67 jelentősebb légitársaságból 52 már "jó bizonyítványt" kapott, vállalva az addigi színvonal megőrzését is, vagy elkötelezte magát a fennmaradó problémák orvoslására.
Antonio Tajani, a bizottság közlekedésért felelős tagja csütörtökön Brüsszelben emlékeztetett arra, hogy a légi szolgáltatásokról szóló rendelet értelmében kötelező az árak teljes mértékű átláthatóságának biztosítása. A fogyasztó számára az a legfontosabb, hogy össze tudja hasonlítani a különböző légitársaságok árait, és valóban választhasson közülük, emelte ki.
A fogyasztóvédelmi szervek már régóta kifogásolták, hogy az internetes jegyárusítás során előre nem közölt tételek kerülnek a végső árba, vagy az utasok nem választhatnak egyértelműen a jegykategóriák között, például esetenként kénytelenek többletszolgáltatást nyújtó, de drágább jegyeket venni, mert a honlapon nem világos, milyen opciók állnak rendelkezésre.
2007 őszén a bizottság bezárással fenyegette meg a vásárlókat megtévesztő eladási módszerekkel trükköző repülőjegy-értékesítőket. Egy akkori felmérésből ugyanis kiderült, hogy a jegyárusítással foglalkozó cégek százai tévesztik meg az utazni vágyókat. Az internetes ajánlatokban feltüntetett kedvező árak például sok esetben nem tartalmazták az összes költséget, és gyakran nem voltak világosak az utazási feltételek. Kuneva most - az akkori fenyegetés eredményeit méltatva - bejelentette: a következő lépés az egész iparágra kiterjedő megállapodás kidolgozása.
Az említett márciusi felmérésbe Brüsszel összesen 67 légitársaságot vont be, a vizsgálat mintegy 339 millió utast érintett. Ennek alapján Kuneváék két listát készítettek. Az egyiken szerepelnek azok a cégek, amelyek valamennyi kritériumnak megfelelnek, és kötelezettséget vállaltak arra, hogy fenntartják honlapjuk eddigi színvonalát.
A másik listán azok a légitársaságok kaptak helyet, amelyek "kötelezettséget vállaltak arra, hogy az állapotfelmérés során felmerült kérdésekkel már foglalkoznak, vagy azokat rövidesen napirendre tűzik annak biztosítása érdekében, hogy valamennyi kritériumnak megfeleljenek". Ebbe a kategóriába került a Malév és a Wizz Air is.
A listák a http://ec.europa.eu/consumers/enforcement/sweep/indexen.htm internetes oldalon tekinthetők meg.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilfotóról is fordít a Google
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Online iTunes-t tervez az Apple?
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- 25 ország blokkolja a Google szolgáltatásait
- Több száz milliárd szóból tanul fordítani a Google
- A Microsoft beindította Fix It javítószolgáltatását