Live Search és Kumo után itt a Bing
A Microsoft az eddig Kumo kódnéven fejlesztett keresőmotorra építve, „Bing” elnevezéssel egy teljesen új keresőszoftver-projektet indított útjára, immár sokadik próbálkozásként arra, hogy felvegye a harcot a Google-al.
A Bing-et a napokban fokozatosan mutatja be a cég, míg a teljes körű startra sajtóértesülések szerint jövő szerdán kerül majd sor. A Reuters azt is tudni véli, hogy a világ legnagyobb szoftvercége 80-100 millió dollárt tervez költeni a keresőhöz kapcsolódó reklámkampányra, ami nem csekélység; a fő rivális Google például tavaly egész évben 25 milliót fordított hirdetésekre. A Microsoftnak korántsem lesz könnyű dolga, hiszen a Google hosszú ideje uralja a globális internetes keresőpiac közel háromnegyedét, ráadásul mind ők, mind pedig a másik konkurens Yahoo is nemrég frissítették új funkciókkal szoftverüket.
Ami a Bing újításait illeti, a keresőprogram állítólag a megszokottól eltérően mutatja a videókat, a képtalálatokat és egyéb multimédiás tartalmakat, illetve speciális szűrési lehetőségeket is fel fog vonultatni. A Microsoft a fejlesztések időigényessége mellett valószínűleg azért is várt ilyen sokáig keresője megújításával, mert sokáig reménykedett abban, hogy a Yahoo-nak legalább a keresőrészlegét sikerül valamilyen módon megszereznie.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalék alatt az Explorer
- Windows 7 böngészőválasztási vita a kicsik és nagyok között
- Bevezette a böngészőválasztást a Microsoft
- A Google biztonsági okokból leépíti az IE 6 támogatását
- Vizuális keresés Microsoft Bing-gel
- Mégsem veszi át automatikusan a Yahoo a Microsoft keresőjét
- A Microsoft kételkedik az 1 milliárd Firefox-letöltésben
- Szúrja a Mozilla oldalát a Windows 7 böngészőstratégiája
- A Bing még messze lemarad riválisai mögött
- Integrált Bing kereső a Hotmail-ben