Az AMD bemutatta első DirectX 11 technológiájú videokártyáját
MTI Sajtóadatbank, 2009. június 5. 10:46
Rick Bergman, az AMD vezérigazgatója a Tajpejben megrendezett Computex konferencián bejelentette, hogy cége még az év folyamán piacra dobja első olyan videokártyáját, amely DirectX 11 technológiát használ.
A DirectX 11 (DX11) legfontosabb újításai a grafikus processzor általános számítási feladatokra történő használatának (GPGPU) képessége és a számítógép központi processzorának terhelését csökkentő tesselation tartozik. (Utóbbi már megtalálható az Xbox 360 Xenos grafikus chipjében is.) A cég a tesselation technológiával a játékok grafikájában található poligonok kezelését sokkal hatékonyabban oldja majd meg: míg közelről sokkal több részletet láthatunk, a távollévő, a játékos által már nem látható tárgyakon viszont a részletesség jelentősen csökken, így nem terheli meg feleslegesen a grafika minősége a teljesítményt. A sokféle új grafikus képesség révén tehát a kártyák szebb megjelenítésre lesznek képesek, azonban még fontosabb, hogy a DirectX 11 alapú játékok gyorsabban is futnak majd.
Richard Huddy, az AMD fejlesztési menedzsere a blogján összeírta, hogy pontosan mire számíthat a modern grafikára vágyó játékos majd a DirectX 11-nél. Szerinte a mintavételezési sebesség (framerate) sokkal gyorsabb lesz, egyrészt azért, mert a DirectX 11 hatékonyabban kezeli a processzorokat, másrészt azért, mert a játékfejlesztők az ATI videokártyák grafikus processzorait olyan módon tudják majd kezelni, mintha hagyományos PC-s processzorok lennének. A DX11 alapú kártyák sokkal realisztikusabb, életszerűbb módon ábrázolják majd a számítógépes játékok karaktereit és a környezeti elemeket is, mivel lényegesen több poligont tudnak majd a játékfejlesztők felhasználni. Emellett az új DirectX kezelőfelülete sokkal könnyebben használható, így maga a játékfejlesztés is kevesebb időbe és pénzbe kerül majd.
Jó hír azoknak, akik nem akarnak új operációs rendszert vásárolni, hogy a DirectX 11 nem lesz hozzákötve a Windows 7-hez, mint ahogy az annak idején a DirectX 10 esetében megtörtént (ott a DX10-et csak a Windows Vistához lehetett használni), hanem a már meglévő Windows Vistát lehet majd frissíteni megjelenésekor.
Kapcsolódó cikkek
- Előretör az AMD a fogyasztói piacon
- Olcsók lesznek a hatmagos AMD Phenom-ok?
- AMD proceszorok használatát tervezi az Apple
- Akár főzni is lehetne az Nvidia GTX480-al
- Olcsó és gyors Radeon HD5800-es videokártyák
- Az AMD 12, az Intel 8 magos processzort mutatott be
- Az NVIDIA végre bemutatta első Fermi-alapú videókártyáit
- Olcsók az érkező hatmagos AMD asztali processzorok
- Kinyírja a videokártyát az új Nvidia driver
- Az AMD már szállítja a 12-magos Opteronokat