Negyedével-ötödével csökkent a távközlési piac
A magyar távközlési piac, hasonlóan az európaihoz, az első negyedévben 15-20 százalékkal csökkent - mondta Frederic Boone, a telekommunikációs megoldásokat nyújtó Aastra kelet-közép-európai igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy az év hátralévő részében hogyan alakul a piac.
Az igazgató kifejtette, az Aastrának sikerült szinten tartani, növelni az eladásait. A társaság helyzetét jól mutatja, hogy az idén az első negyedévben 14,1 millió kanadai dollár nettó eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 5,3 millió dollárral.
Az igazgató a növekedést azzal is magyarázta, hogy a vállalat az elmúlt években, részben a felvásárlások révén, olyan széles termékpalettát alakított ki, amely iránt világszerte van kereslet.
Hozzátette, a cég arról is meg tudja győzni a partnereit, hogy válság idején is fejleszteni kell a rendszereiket azért, hogy megtartsák ügyfeleiket, illetve felkészüljenek a krízis utáni időkre. Ezen túlmenően a vállalat maga is alkalmazza azokat a technológiákat, amelyekről azt állítja, hogy költséghatékonyak.
Az eseményen Kolláth Gábor, az Aastra Magyarország képviseletének vezetője közölte, három év alatt öt százalékponttal szeretnék növelni részesedésüket a magyarországi kis- és középvállalati távközlési alközponti piacon.
A több mint 100 országban jelen lévő, 2600 alkalmazottat foglalkoztató kanadai vállalat a 100 alatti vonalszámú távközlési alrendszerekben az első a térségben, de Magyarországon a kis- és középvállalati szegmensben a legnagyobb, 28,6 százalékos részesedése a Panasonicnak van, míg az Aastra 6,2 százalékot mondhat magáénak.
Kolláth Gábor ezért úgy vélte, a cég jelentős növekedés előtt áll, amit részben azzal támasztott alá, hogy termékeivel és megoldásaival minden szegmenst ki tud szolgálni.
A társaság internetkörnyezetben működő megoldásai már a néhány fős irodáknak, panzióknak, orvosi rendelőknek is rugalmasan kielégíti a folyamatosan változó, mobilitást is támogató telekommunikációs igényeit.
Kolláth Gábor elmondta, a kialakult gazdasági válság még kedvezhet is telekommunikációs ágazat fejlődésének, mivel a vállalatok dolgozói költségtakarékosság miatt kevesebbet utaznak majd, s többet kommunikálnak nagysebességű, ezen belül mobilhálózatokon keresztül.
Kolláth Gábor közölte, iparági tapasztalatok szerint a jó kommunikációs rendszerek növelik a vállalatok hatékonyságát, s ezért szerinte a magyar cégek az idén is vásárolnak új távközlési megoldásokat. Ezzel összefüggésben aláhúzta, az Aastra az idén az első negyedévben megismételte a tavalyi első három havi eredményeit, ami egy 15-20 százalékkal csökkenő piacon jónak mondható.
A magyar piacon 2003 óta jelen lévő vállalat eladásai tavaly kétszámjegyű növekedést értek el, miközben a teljes piacé csak egy számjegyű volt. A képviseleti vezető ennél konkrétabb számokat nem közölt arra hivatkozva, hogy az Aastra tőzsdei cég, s belső szabályzata tiltja a pontosabb leányvállalati adatok kiadását.
Kapcsolódó cikkek
- Elszabadult távközlési műhold sodródik világűrben
- Közel félmillióval nőtt az internet-előfizetések száma
- Kínai műhold-diplomácia: tudomány, üzlet és befolyás
- Internetes táviratszolgáltatást indított az ukrán posta
- Négy százalékkal nőtt tavaly a kínai távközlési ipar
- A mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás a legelterjedtebb a hazai távközlési piacon
- Csak idő kérdése, hogy a Google mikor fog előfizetéses telefonszolgáltatást nyújtani
- Csak 2010 végére stabilizálódik a mobiltávközlés
- Az NHH jövőre kiemelten ellenőrzi az internetszolgáltatókat
- Érintőképernyős IP-telefon az Aastrától
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
2025-ben is farag az inflációból a Vodafone
A távközlési szolgáltatók évente egy alkalommal a fogyasztói árindex változásával egyoldalúan korrigálhatják előfizetéseik és szolgáltatásaik díjszabását. Az árindex számítását a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) végzi, és minden év januárjában teszik közzé az előző évre vonatkozó átlagos fogyasztói árindex változást, azaz a január 1. és december 31. közötti időszakra számított éves infláció mértékét.
Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei
Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.
Okosan a karácsonyi rohanásban! Válogassunk megfontoltan a mobilszolgáltatók ajánlatai között
Az ünnepi időszakban sokan szeretnék meglepni magukat vagy szeretteiket egy-egy új mobiltelefonnal, tablettel vagy okosórával. Ajándékvásárláskor a fogyasztók a szokásosnál jellemzően kevésbé tudatosan hoznak döntéseket, ilyenkor gyakran azt sem gondolják át, mekkora összegű kiadásra kell számítaniuk, illetve milyen hosszú távra szerződnek egy-egy mobilszolgáltatóval új okoseszközük megvételekor. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői ezért összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.
Készüljünk aktívan a karácsonyra – hasznos appok a HONOR-tól
Az ajándékvásárlástól a pihenés megszervezésééig, a karácsonyi ebéd és vacsora, és egy esetleges koktélparti kiötléséig számos feladat várhat még ránk az év vége előtt – a HONOR pedig pár hasznos appal segíti ezeket a potenciális munkákat.
Több mint 650 ezer nevezés érkezett a Huawei nemzetközi mobilfotós versenyére
Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új, izgalmas perspektívából örökítik meg. A három fődíjas pályamű készítői fejenként 10 ezer dolláros pénzjutalomban részesültek. A versenyt idén nyolcadik alkalommal szervezték meg, hogy megmutassák, az egyszerű pillanatok is művészivé válhatnak a kreativitás és a megfelelő eszközök segítségével.