Negyedével-ötödével csökkent a távközlési piac

MTI Sajtóadatbank, 2009. június 10. 10:13

A magyar távközlési piac, hasonlóan az európaihoz, az első negyedévben 15-20 százalékkal csökkent - mondta Frederic Boone, a telekommunikációs megoldásokat nyújtó Aastra kelet-közép-európai igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette: azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy az év hátralévő részében hogyan alakul a piac.

Az igazgató kifejtette, az Aastrának sikerült szinten tartani, növelni az eladásait. A társaság helyzetét jól mutatja, hogy az idén az első negyedévben 14,1 millió kanadai dollár nettó eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 5,3 millió dollárral.

Az igazgató a növekedést azzal is magyarázta, hogy a vállalat az elmúlt években, részben a felvásárlások révén, olyan széles termékpalettát alakított ki, amely iránt világszerte van kereslet.

Hozzátette, a cég arról is meg tudja győzni a partnereit, hogy válság idején is fejleszteni kell a rendszereiket azért, hogy megtartsák ügyfeleiket, illetve felkészüljenek a krízis utáni időkre. Ezen túlmenően a vállalat maga is alkalmazza azokat a technológiákat, amelyekről azt állítja, hogy költséghatékonyak.

Az eseményen Kolláth Gábor, az Aastra Magyarország képviseletének vezetője közölte, három év alatt öt százalékponttal szeretnék növelni részesedésüket a magyarországi kis- és középvállalati távközlési alközponti piacon.

A több mint 100 országban jelen lévő, 2600 alkalmazottat foglalkoztató kanadai vállalat a 100 alatti vonalszámú távközlési alrendszerekben az első a térségben, de Magyarországon a kis- és középvállalati szegmensben a legnagyobb, 28,6 százalékos részesedése a Panasonicnak van, míg az Aastra 6,2 százalékot mondhat magáénak.

Kolláth Gábor ezért úgy vélte, a cég jelentős növekedés előtt áll, amit részben azzal támasztott alá, hogy termékeivel és megoldásaival minden szegmenst ki tud szolgálni.

A társaság internetkörnyezetben működő megoldásai már a néhány fős irodáknak, panzióknak, orvosi rendelőknek is rugalmasan kielégíti a folyamatosan változó, mobilitást is támogató telekommunikációs igényeit.

Kolláth Gábor elmondta, a kialakult gazdasági válság még kedvezhet is telekommunikációs ágazat fejlődésének, mivel a vállalatok dolgozói költségtakarékosság miatt kevesebbet utaznak majd, s többet kommunikálnak nagysebességű, ezen belül mobilhálózatokon keresztül.

Kolláth Gábor közölte, iparági tapasztalatok szerint a jó kommunikációs rendszerek növelik a vállalatok hatékonyságát, s ezért szerinte a magyar cégek az idén is vásárolnak új távközlési megoldásokat. Ezzel összefüggésben aláhúzta, az Aastra az idén az első negyedévben megismételte a tavalyi első három havi eredményeit, ami egy 15-20 százalékkal csökkenő piacon jónak mondható.

A magyar piacon 2003 óta jelen lévő vállalat eladásai tavaly kétszámjegyű növekedést értek el, miközben a teljes piacé csak egy számjegyű volt. A képviseleti vezető ennél konkrétabb számokat nem közölt arra hivatkozva, hogy az Aastra tőzsdei cég, s belső szabályzata tiltja a pontosabb leányvállalati adatok kiadását.

Kulcsszavak: Aastra távközlés

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.

2024. november 13. 18:05

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be

A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.

2024. november 13. 13:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06