Asztúria hercege-díjat kaptak az e-mail és a mobiltelefon "feltalálói"
Az 1928-as születésű Martin Cooper 1954-től mérnökként dolgozott a Motorola cégnél, és itt kezdett hozzá a rendőrség számára a hordozható telefonok kifejlesztéséhez. 1973. április 3-án indították az első hívást az első mobilnak nevezett telefonról.
Az 1941-ben született Raymond Tomlinson 1967-ben kezdett a Bolt Beranek and Newman cégnél dolgozni, amely részt vett az amerikai védelmi hivatal ARPA-hálózatának kifejlesztésében - ennek keretében a számítógépes adatfeldolgozás és az adattárolás decentralizálásához számítógépeket próbáltak meg összekapcsolni telefonnal. Tomlinson főnökei tudta nélkül, titokban dolgozott, és 1971-ben sikerült üzenetet váltania több számítógép között, és ekkor kezdte használni a @ jelet, hogy elválassza a címzett nevét a kiszolgálótól.
A "találmányok" kifejlesztésében meghatározó szerepet játszó két mérnök elismerését több Nobel-díjas is támogatta.
Tomlinson e-mailben is megköszönte az Asztúria hercege-díj Alapítványnak a spanyol trónörökös titulusáról elnevezett kitüntetést. Az elismerést spanyol Nobel-díjként is emlegetik.
Kapcsolódó cikkek
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- Az amerikaiak negyede a mobilján olvas híreket
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Biztonságos internetet ígérnek a tudósok
- Új tenger alatti kábellel nagysebességű internet Afrikában
- Példátlan mobiltelefon-kereslet csökkenés Ukrajnában
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma
- Egyharmadával visszaesett az internetforgalom Svédországban egy új törvény nyomán
- 3.500 Ft-s kamerás néptelefon
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.