Internetezési trendek a közép- és kelet-európai térségben
A magyar felnőtt lakosság közel fele havi rendszerességgel internetezik - derül ki a GfK Csoport által tizenhét közép- és kelet-európai országban, 2009 májusában készült felmérésből.
A mobiltechnológia 2009 eleje óta látványosan terjed: a lakosság körében kezdetben népszerű ADSL-technológiát egyre inkább kiszorítja a kábelinternet. A távközlési piacon egyre nagyobb szerephez jutnak a kapcsolt szolgáltatások, vagyis a több távközlési szolgáltatást,
egyebek mellett vezetékes telefont, mobiltelefont, televízió- és internetszolgáltatást is magukban foglaló úgynevezett triple vagy 4 play csomagok.
Szlovéniában, Ausztriában és a balti államokban az internetezők aránya jóval meghaladja az 55 százalékot. A közép- és kelet-európai térség felnőtt lakosságának közel fele legalább havi rendszerességgel internetezik. 2008 tavaszán ugyanezen térség lakosságának kevesebb mint 40 százaléka csatlakozott a világhálóhoz.
A térség online szempontból legfejlettebb országa Észtország, 70 százalékos internethasználati aránnyal. Őket követik a szlovénok 68 százalékkal, majd a másik két balti állam és Ausztria következik 55-60 százalékos eredménnyel. Az öt listavezető országot Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia követi szinte megegyező internethasználati aránnyal: ezekben az országokban a lakosság 51-52 százaléka lép fel a világhálóra havonta legalább egyszer.
Macedóniában és Horvátországban az internetező felnőtt lakosság aránya meghaladja a 45 százalékot. Ezzel szemben a balkáni államok jelentősen le vannak maradva a térség vezető országaitól, hiszen ezekben az országokban az internethasználók aránya 31-35 százalék közötti, 2009 tavaszán az ukránok alig egyötöde használta a világhálót. Az észtek és a szlovének háztartásainak háromnegyede rendelkezik online kapcsolattal. E két országot Lettország és Ausztria követi 60 százalékos otthoni internetellátottsággal.
A GfK Csoport 17 ország bevonásával - Ausztria, Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Csehország, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Macedónia, Magyarország, Oroszország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajna - minden évben felméri a közép- és kelet-európai lakosság internetezési szokásait. A jelenlegi felmérés keretében országonként 1 000 főt kérdeztek meg.
Kapcsolódó cikkek
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Kínában 100 millióan használnak szélessávú internetet
- Új tenger alatti kábellel nagysebességű internet Afrikában
- 500 millió szélessávú internetező jövőre
- Nemzeti Digitális Közmű, az új varázsszó
- A vidék számítógépes ellátásának gyorsítását sürgeti Brüsszel
- Jövőre egész Németországban lesz szélessáv
- Baja: mindenkihez el kell juttatni a digitális közművet
- Digitális közbizalom szükséges az internet további elterjesztéséhez
- 2,2 millió internet-hozzáférés Magyarországon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.