NHH: egyre népszerűbb a digitális televíziózás
Az idén júliusban több mint húszezren álltak át digitális televíziózásra, így a hónap végén már 1,061 millió magyar háztartás tévézett így - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) csütörtökön az MTI-vel.
Az NHH gyorsjelentése szerint júliusban az előfizetések 43,2 százaléka volt digitális, míg júniusban ez az érték 42,4, májusban pedig 41,5 százalék volt.
A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás, míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. - július végén összesen 2,456 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.
A NHH adatai szerint júliusban az előfizetői körön belül 12,9 százalékról 13,3 százalékra nőtt a digitális kábeltelevíziót, vagy internetes IPTV-t nézők száma, miközben a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 29,5 százalékról 29,9 százalékra emelkedett, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése pedig 57,6 százalékról 56,8 százalékra csökkent.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi, ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma júliusban 722 ezerről 734 ezerre nőtt. A piacvezető DIGI részesedése 57,1 százalékról 55,5 százalékra, a UPC-é pedig 25,3 százalékról 24,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom 12,2 százalékról 14,2 százalékra növelte részesedését. Az AH piaci része 0,1 százalékponttal 5 százalékra csökkent, a Hello HD részesedése pedig 0,4 százalékos maradt júliusban.
Az NHH gyorsjelentése az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban négyezerrel 1,722 ezerre, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,411 millióról 1,395 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 316 ezerről 327 ezerre nőtt.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 0,2 százalékponttal 36,6 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 0,2 százalékponttal 20,9 százalékra emelkedett, a harmadik DIGI-é pedig 0,3 százalékponttal 10,7 százalékra nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között, valamennyi szolgáltatást figyelembe véve az UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,4 százalékról 33,1 százalékra csökkent. Júliusban nem változott a második DIGI 24,1 százalékos piaci része, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 18,2 százalékról 18,9-ra növelte részesedését.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- IPTV-vel kiváltható a digitális átállás
- A kábelmodemes előfizetések húzzák a szélessávú piacot
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- NHH: Kétszeresére nőtt a mobilinternetezők száma
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Lemerült akkumulátorok, balul elsült fotók – az emberek 76 százaléka tapasztalt már tech bénázásokat
A lemerülő akkumulátortól a GPS-jel elvesztéséig a műszaki hibák az élet fontos pillanatait stresszes helyzetekké változtathatják. A HONOR Magic V3 megjelenése alkalmából megrendelt, 9000 európai felnőtt körében végzett új felmérés kimutatta, hogy a technológiai hibák milyen hatással vannak az életünkre: minden harmadik ember aggódik amiatt, hogy a technológiai bénázások tönkretehetik az élet fontos eseményeit, míg 76%-uk elismerte, hogy életük egy fontos pillanatában már tapasztaltak ilyet.
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.
Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!
A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.