Több ezer német tüntetett a telefontársaságok adattárolása ellen
Több ezren tüntettek szombaton a német fővárosban a telefon- és internetszolgáltatók úgynevezett készenléti adattárolási gyakorlata ellen. A rendőrség szerint tízezren, a szervezők szerint kétszer ennyien vettek részt a rendezvényen.
A megmozduláson való részvételre buzdított több párt, valamint szakszervezetek és emberi jogi csoportok is. Ott volt - és rövid beszédet mondott - többek között Petra Pau, a német Baloldal párt parlamenti frakciójának helyettes vezetője, Claudia Roth, a német Zöldek párt társelnöke, Burkhard Hirsch szabaddemokrata párti (FDP) politikus, Észak-Rajna-Vesztfália tartomány volt belügyminisztere és Frank Bsirske, a Verdi szakszervezet elnöke. Többek között Hirsch jegyzi azt a beadványt, amelyben megtámadták a német alkotmánybíróságnál az adattárolási kötelezettséget előíró jogszabályt. A tiltakozó megmozdulást az úgynevezett készenléti adattárolás koncepciója elleni nemzetközi akció részeként szervezték meg.
A készenléti adattárolás keretében a telefontársaságok és az internetszolgáltatók fél éven keresztül kötelesek megőrizni minden, a telefon-, illetve internetösszeköttetéssel összefüggő adatot: a hívott telefonszámot, a hívás idejét, mobiltelefonok esetében a híváskezdeményezés helyét. Az adatokat a nyomozó hatóságok meghatározott bűncselekmények felderítésekor kérésre megismerhetik.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Versenyügyi vizsgálat készül az Apple ellen
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Magyarország lekerült a szellemi termékek védelmének amerikai figyelőlistájáról
- GVH-bírságot kapott a FiberNet és a ViDaNet
- A fogyasztóvédelmi hatóság beperelte a www.ppo.hu üzemeltetőjét
- Fittyet hány a Google a magánélet sérthetetlenségére
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.